Home / PC & Consoles / Nintendo Switch / Review: Skylanders Imaginators (Nintendo Switch)

Review: Skylanders Imaginators (Nintendo Switch)

>Afgelopen jaar kwam Skylanders Imaginators uit op diverse consoles. Voor de nieuwe Nintendo Switch is Skylanders Imaginators één van de launchtitels en een bijzondere. Deze uitvoering ven Skylanders komt zonder portaal, omdat de benodigde hardware al in de rechter Joy-Con controller zit.

Unboxing

En natuurlijk hebben we een unboxing voor je. De starter pack die wij voor de review hebben ontvangen bevat immers meer dan enkel het spel. Je krijgt meteen al één Creation Crystal, de Master King Pen en Golden Queen.

Meerdere starter packs

Voor de Nintendo Switch is de set die wij hebben getest de enige starter pack. Op andere consoles kun je ook al kiezen voor een Crash Bandicoot en Dark Edition starter pack. Mogelijk komen deze opties later ook nog naar de Nintendo Switch.

Geen portal meer

Jarenlang was de portal van Skylanders een verplicht onderdeel van de hele beleving. Deze zorgde ervoor dat de consoles de NFC chips in de Skylanders kunnen uitlezen en zo weten welk karakter je aan de game toevoegt.

Nintendo gebruikt dezelfde techniek in haar Amiibo en dat levert Activision een mooi voordeel op. Activition gebruikt voor de Nintendo Switch gewoon de NFC reader die al in de console aanwezig is. Niet alleen scheelt dit het ontwikkelen en meeleveren van een portal, wanneer je als gamer onderweg aan het spelen bent hoef je ook geen portal bij je te hebben. Sterker nog, iedere gescande Skylander is beschikbaar vanuit het menu. Dus ook die mogen veilig thuisblijven. Heel handig, al verlies je natuurlijk wel een beetje de band met de poppetjes. Van de andere kant, niets staat je in de weg om van karakter te blijven wisselen met behulp van de verzamelde poppetjes.

Skylanders Imaginators is een heerlijke platformgame waarin we de wereld rondom de Skylanders Academy mogen verkennen. Wat meteen opvalt is hoe goed de gameplay is gebalanceerd. Je hebt enorm veel karakters om uit te kiezen die allemaal weer eigen wapens en aanvallen kennen. Wapens en aanvallen die nooit te zwaar of de licht lijken voor de vijanden die je tegenkomt. Bovendien hebben ze ook allemaal weer ontwikkeltrajecten waardoor aanvallen zwaarder kunnen worden.

Naast dat de gameplay extreem soepel aanvoelt, heeft Activision ook veel werk gestoken in het verbergen van geheimen. Bovendien zijn bepaalde delen van het spel niet met ieder karakter te spelen. Hierdoor blijven de levels aantrekkelijk om meerdere keren te spelen.

Grafisch ziet Skylanders Imaginators er echt heerlijk uit. Geen ruwe randjes, gewoon prachtige graphics. Wel merk ik dat de Nintendo Switch het daar soms wat lastig mee heeft. Tijdens het spelen van Skylanders Imaginators heb ik een aantal keer last gehad van flinke framedrops. Maar die gebeurden alleen op de momenten dat ik niet op de TV aan het spelen was. Het is bekend dat Nintendo de hardware prestaties terugschroeft wanneer je op de accu speelt.

Tenslotte verdient de game nog een compliment voor de stemmencast. Activision heeft een mooie selectie van stemmen verzameld die het karakter van de game compleet maken. De stemmen zijn duidelijk en goed te onderscheiden.

De collectie

Net als bij andere Skylanders games, komt Activision met een grote lijn nieuwe Skylanders. Die zijn los te koop en activeren nieuwe content in de game. Vooral nieuwe karakters, maar je kunt ook nieuwe delen van de game ontdekken. Activision heeft 30+ Skylanders in de winkel liggen. Er zijn packs met 2 en 3 Skylanders te koop waarbij je goedkoper uit bent.

Ook nieuw zijn de Creation Crystals van Skylanders Imaginators. Deze koop je ook in de winkel en er zijn winkels die ook hier grotere pakketten van verkopen die meer voordeel opleveren.

In de game krijg je regelmatig schatkisten die je toegang geven tot nieuwe accessoires voor jouw imaginators en andere bonussen opleveren. Wil je dit versnellen, zijn ook die gwoon in de winkel te koop. Ik heb ze nog niet in handen gehad, maar op basis van de omschrijving gok ik dat het om kaartjes met NFC tags gaat.

En dan is er nog de Skylanders Creator app (ook onderdeel van de game). Hiermee kun je een eigen Skylander ontwikkelen en deze in 3D laten printen. Met NFC tag zodat het karakter direct speelbaar is. Daarnaast is er nog een budget oplossing waarbij het karakter op een kaartje met NFC tag wordt gedrukt. Hier lees je de details.

Creation Crystal

De vormgeving van de Creation Crystal die je bij Skylanders Imaginators kunt kopen is bijzonder. Niet zozeer om de vorm, maar omdat Activision de technologische grenzen van Skylanders verlegt. Activision heeft verlichting ingebouwd waardoor de kristallen oplichten en dat draagt positief bij aan de sfeer van de game. Ik hoop dat de volgende game ook Skylanders introduceert met ingebouwde lichteffecten.

Compatibility

Als Activision één ding al jaren goed doet, is dit het geschikt houden van nieuwe games voor oudere Skylanders poppetjes. Al die oude karakters die je hebt zijn zo goed als allemaal speelbaar in Skylanders Imaginators. Om precies te zijn is er ondersteuning voor;

• Skylanders Spyro’s Adventures
  • Skylanders Giants
  • Skylanders Swap Force
  • Skylanders Trap Team
  • Skylanders Superchargers

Er valt dus nog heel wat meer te ontdekken dan wat ik de afgelopen dagen heb gedaan.

Skylanders Imaginators is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.

Afgelopen jaar kwam Skylanders Imaginators uit op diverse consoles. Voor de nieuwe Nintendo Switch is Skylanders Imaginators één van de launchtitels en een bijzondere. Deze uitvoering ven Skylanders komt zonder portaal, omdat de benodigde hardware al in de rechter Joy-Con controller zit. Unboxing En natuurlijk hebben we een unboxing voor je. De starter pack die wij voor de review hebben ontvangen bevat immers meer dan enkel het spel. Je krijgt meteen al één Creation Crystal, de Master King Pen en Golden Queen. https://www.youtube.com/watch?v=9aq8YbrTKjw Meerdere starter packs Voor de Nintendo Switch is de set die wij hebben getest de enige starter…

Skylanders maken
Uitlevering

Opsomming: In de basis is Skylanders Imaginators gewoon een hele goede platform game geworden. De echte innovatie zit hem niet zo zeer in het spel, maar in de Skylanders zelf. In dat je echt eigen karakters kunt ontwikkelen en opslaan in de Creation Crystal. Of natuurlijk kunt printen op een kaartje of zelfs in 3D. Dit is waar Skylanders Imaginators de grenzen van Skylenders verlegt. Verder is het gewoon enorm leuk om te spelen.

88

*