Home / PC & Consoles / Nintendo Switch / Review: LEGO Marvel Super Heroes 2 (Switch)

Review: LEGO Marvel Super Heroes 2 (Switch)

>Het beproefde concept nog een keer. Met het najaar in volle gang lanceren Warner Bros. en TT Games alweer de derde grote LEGO titel voor dit jaar; LEGO Marvel Super Heroes 2. Onze weapon of Choice, de Nintendo Switch.

De laatste jaren zien we dat er een beetje variatie in de LEGO games begint te komen. Het briljante LEGO City Undercover was de eerste grote LEGO game waarin men een beetje risico nam en er de vruchten van plukte. Lekker spelen in een open wereld werd nog verder uitgebreid in het Minecraft-achtige LEGO Worlds begin dit jaar. Opnieuw een sterke titel. Toch laat TT Games het succes van haar standaard LEGO engine niet vallen. Deze zomer zagen we een traditionele filmgame in de vorm van Ninjago The Movie en nu mogen we helemaal los op een nieuw avontuur van de superhelden van Marvel in LEGO Marvel Super Heroes 2.

In tegenstelling tot de bekende filmgames, heeft TT Games het verhaal voor LEGO Marvel Super Heroes 2 zelf mogen bedenken. We krijgen dus geen originele audiotracks uit de films te horen, maar wel humor van de bovenste plank. TT Games weet al jaren veel humor in de LEGO wereld te stoppen, ook met filmgames. Toch heb je met filmgames al snel de nodige beperkingen. Bij LEGO Marvel Super Heroes 2 mag het team het verhaal duidelijk om de grappen heen vormen en dat levert één van de grappigste LEGO games van dit moment op.

Een ander voordeel is dat TT Games in staat is om een veel langer verhaal in de game te stoppen en zo veel meer levels kan bouwen. En dat staat natuurlijk voor heel wat meer uurtjes plezier en verbazing waar je in andere games duidelijk het standaard verhaal moet volgen.

Qua gameplay is het spel niet echt veranderd. Het gaat er nog steeds om zoveel mogelijk objecten te slopen voor de blokjes en met die blokjes nieuwe objecten bouwen om verder te komen in het spel. Hier en daar zijn mogelijkheden beperkt tot bepaalde karakters. Over karakters gesproken, je kunt bijna het hele Marvel universum unlocken in deze game en misschien wel meer, want er zijn heel wat karakters die je misschien nog helemaal niet kent.

Leuk is ook hoe het team heeft gespeeld met bekende Marvel locaties. Het Chronopolis is het centrale deel van de game van waaruit je in overbekende werelden terechtkomt. Van Nueva New York in het jaar 2099 tot het oude Manhattan en Planet Hulk. Alles komt voorbij.

Vrijwel ieder level kent een eigen superschurk die je moet verslaan. Echt uitdagend zijn ze nooit, maar daar is het een LEGO game voor. Humor hebben ze wel, vrijwel zonder uitzondering en dat maakt het ook voor mij als volwassen gamer erg leuk.

Hoewel ik misschien wel heel positief klink, zijn er ook wat nadelen. Er gebeurd ontzettend veel op het display. In Full HD heeft de Nintendo Switch daar weleens moeite mee. Gezien het geen online game is waarbij iedere bit telt, is het gemakkelijk te vergeven. Ga je gewoon op het 720p display van de Switch spelen, is er eigenlijk niets aan de hand.

Lastiger is dat de game nog wat bugs kent. De meeste zijn niet meer dan opvallend, maar heel soms kom je niet verder. Dan moet je opnieuw vanaf jouw laatste checkpoint spelen. Dat is een stuk minder leuk. Laten we hopen dat TT Games snel met patches komt.

Het beproefde concept nog een keer. Met het najaar in volle gang lanceren Warner Bros. en TT Games alweer de derde grote LEGO titel voor dit jaar; LEGO Marvel Super Heroes 2. Onze weapon of Choice, de Nintendo Switch. De laatste jaren zien we dat er een beetje variatie in de LEGO games begint te komen. Het briljante LEGO City Undercover was de eerste grote LEGO game waarin men een beetje risico nam en er de vruchten van plukte. Lekker spelen in een open wereld werd nog verder uitgebreid in het Minecraft-achtige LEGO Worlds begin dit jaar. Opnieuw een sterke…

Bugs!

Opsomming: Technisch gezien is LEGO Marvel Super Heroes 2 niet de sterkste release van TT Games. Duidelijk een gevalletje ‘moet af voor de feestdagen’. De hoeveelheid levels, de heerlijke humor, deze game had alles in zich om een hit te worden. Door de bugs in de game is dit onverwachts de slechtste LEGO game van het jaar geworden. Gemiste kans…

73

*