Home / PC & Consoles / Nintendo Switch / Review: L.A. Noire (Nintendo Switch)

Review: L.A. Noire (Nintendo Switch)

>Nintendo heeft met Zelda en Mario bewezen dat de Nintendo Switch klaar is voor open werelden. Voor iedereen die een wat serieuzere game zou willen ervaren, lanceert Rockstar nu L.A. Noire. Een aangepaste verzie van het origineel uit 2011.

Rockstar lanceerde de game destijds tussen twee releases van GTA in, net als het deed met Red Dead Redemption. Ook nu weer op dezelfde engine, maar met een eigen verhaal en vooral een eigen gameplay. In tegenstelling tot GTA en Red Dead ging het er niet simpelweg om zoveel mogelijk om je heen te knallen. Veel belangrijker is dat je als detective op zoek gaat naar de waarheid achter diverse misdrijven.

En daar zit hem ook de kracht van L.A. Noire. Je gaat echt onderzoeken. Kijken hoe karakters op jouw verhoortechnieken reageren. Speel je de good cop, de badcop of kies je een heel andere tactiek? En welk bewijs heb je tegen de verdachte? Als je nu denkt dat je alleen maar aan het onderzoeken bent, wees niet bang, knokken en vuurgevechten horen er ook nog steeds bij. Maar voor de die-hard fans van GTA en Red Dead kan het soms wat lastig zijn om de tijd te nemen een misdaad goed te onderzoeken. Ja, ik wil dan ook altijd door, door, door!

In L.A. Noire beleef je de carrière van Cole Phelps. Je werkt je op langs de vijf bekende desks ‘Patrol’, ‘Traffic’, ‘Homicide’, ‘Vice’ en ‘Arson’. Ook alle DLC die na de originele release zijn verschenen zijn in de game aanwezig. Dit maakt de game aanzienlijk groot. Ons advies is dan ook om het fysieke spel te kopen, anders zit jouw MicroSD kaartje al snel vol. En oja, Rockstar heeft zich niet beperkt tot de DLC. Er zitten ook nog wat extra collectibles en outfits bij.

Fans van het origineel weten het, allerlei grote, bekende moordzaken komen langs in de game. Om je te helpen maakt Rockstar goed gebruik van de tactile feedback en andere opties van de Nintendo Switch. Hoewel het wel heel lang geleden is dat ik het origineel speelde, ben ik enorm onder de indruk van hoe soepel de gameplay nu is. Vooral het bestuderen van voorwerpen is een stuk gemakkelijker dankzij het touchscreen. Gewoon even het voorwerp draaien door over het scherm te vegen. Top!

Grafisch is L.A. Noire op de Switch een bijzondere ervaring geworden. Zowel op het 720p scherm van de Nintendo Switch als op mijn 4K TV (Full HD upscaling) ziet de gamer er beter uit dan vroeger. Alle belangrijke details tijdens de verhoringen zijn echt perfect te volgen. Van het rollen van de ogen tot het trekken van de mondhoeken. Je mist niets.

Nintendo heeft met Zelda en Mario bewezen dat de Nintendo Switch klaar is voor open werelden. Voor iedereen die een wat serieuzere game zou willen ervaren, lanceert Rockstar nu L.A. Noire. Een aangepaste verzie van het origineel uit 2011. Rockstar lanceerde de game destijds tussen twee releases van GTA in, net als het deed met Red Dead Redemption. Ook nu weer op dezelfde engine, maar met een eigen verhaal en vooral een eigen gameplay. In tegenstelling tot GTA en Red Dead ging het er niet simpelweg om zoveel mogelijk om je heen te knallen. Veel belangrijker is dat je als…

Opsomming: Voor mij was L.A. Noire een blast from te past. Het is duidelijk dat Rockstar de kwaliteit van de Nintendo Switch aan het testen is met deze release. Laat dit de voorbode zijn van meer Rockstar klassiekers op de Switch. Hoewel we mogelijk nog even moeten wachten op andere Rockstar titels is L.A. Noire een heerlijk alternatief op de open werelden van Zelda en Mario voor iedereen die af en toe iets meer geweld nodig heeft :-).

87

*