Home / Handheld & Mobile / 3DS / Review: Fire Emblem Warriors (3DS)

Review: Fire Emblem Warriors (3DS)

>Marth, Xander, Corrin en andere favoriete Fire Emblem-helden staan klaar om jou mee te nemen in de Switch game, die teruggebracht is naar de 3DS in Fire Emblem Warriors!

Kruip in de huid van een van de befaamde Fire Emblem-personages en laat je vijanden versteld staan van de spectaculaire moves in de stijl van Dynasty Warriors.

Ja juist! Als je niet weet wat Fire Emblem Warriors is, dan is het goed dat je deze review bent tegengekomen deze 3DS game heeft namelijk niets met de Fire Emblem gameplay te maken zoals we die kennen als RPG game. Nee, Fire Emblem Warriors is gemaakt door de makers van Dynasty Warriors en lijkt enorm veel op Hyrule Wariors; kortom een brawler op je 3DS.

Geef strategische bevelen in het midden van de strijd terwijl je hopen vijandelijke troepen van je afweert met prachtige aanvallen, combinaties en specials. Het lot van Koninkrijk Aytolis ligt in de handen van de jonge tweeling Rowan en Lianna. Toevertrouwd met het mysterieuze Shield of Flames moeten de twee een band scheppen tussen de strijders uit het hele Fire Emblem-universum om ontelbare tegenstanders te verslaan en de Chaos Dragon te stoppen.

Omega Force, de makers van de Dynasty Warriors franchise, heeft hun Dynasty Warriors-formule onder de loep genomen om honderden vijanden over een kaart te jongleren en Fire Emblem karakters, arena’s en mechanica in te stellen… en voor het grootste deel werkt het goed. Fire Emblem Warriors speelt verdacht veel in op een andere Nintendo en Omega Force crossover: Hyrule Warriors. Eigenlijk is er behalve de cast en de story geen verschil met de vorige game op het eerste gezicht. We stippen hier wat verschillen aan.

Fire Emblem Warriors op de 3DS is nu een nieuwe 3DS exclusieve, dat houdt vooral in dat de game speciaal is aangepast naar de console en dat je de extra ZL en ZR knoppen te gebruiken, bovenop de C-Stick voor bewegingen van de camera.

In feite is de framerate in de 3DS versie van het spel schokkend goed. Niet ongelooflijk – zeker geen 60FPS, maar in plaats daarvan draait het op een consistente 30FPS, wat betekent dat de framerate beter is dan wat je zou kunnen zien van de Switch-versie die in de kwaliteitsmodus draait. er zijn minder karakters op het scherm in de 3DS-versie en het is natuurlijk een veel lagere resolutie, maar in termen van speelbaarheid is het helemaal niet slecht.

Je moet deze game niet te veel vergelijken met dezelfde die op de Switch verkrijgbaar is. Qua acties en gameplay is het natuurlijk hetzelfde, maar grafisch is het een heel ander verhaal. Wat me wel opviel is dat er helemaal geen 3D zit in deze 3DS game. Dat is toch vreemd! Ook hoorde ik dat de bevoking van de badguys in game is beperkt tot een minimum om die goede frame rate te bouden.

Fire Emblem Warriors op de 3DS is een echte brawler. Hopen vijanden wegvegen en button bashen tot je een ons weegt. Met de bekende karakters steunt de game op eerder gespeelde verhalen. Stukjes herkenning, maar veel nieuwigheid in een Nintendo 3DS omgeving. Ja, daar moet je iets op inleveren als je het vergelijkt met de Switch, maar toch speelt het reuze lekker. Ik heb eerder Hyrule Warriors gespeeld en wel eens op de PS3 gerommeld met Dynasty Warriors, maar het is echt geen game voor mij. Hoe cool de combo’s en cutscenes er ook uitzien… Maar dit maakt een game niet slecht natuurlijk. Er zijn zat fans en we beoordelen een game kritisch.

Marth, Xander, Corrin en andere favoriete Fire Emblem-helden staan klaar om jou mee te nemen in de Switch game, die teruggebracht is naar de 3DS in Fire Emblem Warriors! Kruip in de huid van een van de befaamde Fire Emblem-personages en laat je vijanden versteld staan van de spectaculaire moves in de stijl van Dynasty Warriors. Ja juist! Als je niet weet wat Fire Emblem Warriors is, dan is het goed dat je deze review bent tegengekomen deze 3DS game heeft namelijk niets met de Fire Emblem gameplay te maken zoals we die kennen als RPG game. Nee, Fire Emblem…

Gamplay
Story

Cijfer: 6