Home / PC & Consoles / Wii U / Review: Star Fox Guard (Wii U)

Review: Star Fox Guard (Wii U)

>Fiedrunners was niet de eerste Tower Defence game, maar wel dé game die het genre op de kaart zette. Nintendo pikt het genre nu ook op en geeft er in Star Fox een compleet eigen draai aan. Chaos gegarandeerd en plezier ook :-).

In Star Fox Guard ben jij aangenomen als de nieuwe bewaker voor de mijnvelden op Corneria. Hiervoor krijg je een bewakingssysteem dat ontwikkeld is door Slippy Toad. De mijnvelden liggen namelijk regelmatig onder vuur door allerlei robots die ze willen slopen. Dit terwijl de materialen enorm hard nodig zijn in het door oorlog verscheurde Lylat sterrenstelsel.

Net als bij Star Fox Zero, vraagt de game echt weer een goed stuk coördinatie tussen TV en GamePad. Op de TV zie je namelijk 12 bewakingscamera’s tegelijk waarvan in het midden de camera waarmee je kunt schieten.

Op de beelden zie je chaos en aanvalsrobots op jouw mijnbasis afkomen. Op de GamePad selecteer, en bestuur je deze camera’s. Bovendien zie je daar een plattegrond en de bewegingen van de robots op het moment dat ze de basis binnenvallen.

Jouw taak is simpel. Knal de robots af voor ze de kern van de basis, de laserboor, vernietigen. Klinkt simpel, toch? In de praktijk valt dit een tikkeltje tegen. Star Fox Guard is stiekem een razend snel spel en dat komt door de constante afwisseling tussen het kijken naar de TV en naar de GamePad. Dit geeft de gameplay op een positieve manier de nodige chaos waardoor je al vanaf het derde level echt aan het zweten raakt.

Nog leuker wordt het wanneer je de door jouw verzamelde punten kunt omzetten in verbeteringen van het bewakingssysteem om zo het hele pakket te upgraden. Bovendien kun je ook online spelen waarbij je zelf met My Squad kunt bepalen op welke manier jouw robots de basis van een ander gaan aanvallen. Zo kun je jouw zwakten loslaten op andere spelers.

Hoewel Star Fox Guard een relatief simpel spel is, is het behoorlijk uitdagend en misschien zelfs nog wel een tikkeltje verslavend. Hoe dan ook is de gameplay van Star Fox Guard een frisse afwisseling op hoe Tower Defence games normaal in elkaar steken. Het enige nadeel is de prijs van Star Fox Guard. Het is alles behalve een volwaardige game, maar de game is ook weer te groot om als minigame door te kunnen. In de winkelschappen is het spel rond de €18 te vinden. Wat ons betreft was een tientje meer dan genoeg.

Star Fox Guard is onder anderen te koop via Bol.com.

Fiedrunners was niet de eerste Tower Defence game, maar wel dé game die het genre op de kaart zette. Nintendo pikt het genre nu ook op en geeft er in Star Fox een compleet eigen draai aan. Chaos gegarandeerd en plezier ook :-). In Star Fox Guard ben jij aangenomen als de nieuwe bewaker voor de mijnvelden op Corneria. Hiervoor krijg je een bewakingssysteem dat ontwikkeld is door Slippy Toad. De mijnvelden liggen namelijk regelmatig onder vuur door allerlei robots die ze willen slopen. Dit terwijl de materialen enorm hard nodig zijn in het door oorlog verscheurde Lylat sterrenstelsel. Net…

Levels
Prijs

Opsomming: Voor de hoeveelheid 'game' die je krijgt is Star Fox Guard wat aan de dure kant, maar dat is dan ook het enige minpunt dat we bij Star Fox Guard kunnen bedenken. De gameplay levert een heerlijke, originele kijk op het bekende Tower Defence genre en werkt buitengewoon verslavend.

80

*