Home / Handheld & Mobile / 3DS / Review Professor Layton VS. Phoenix Wright: Ace Attorney (3DS)

Review Professor Layton VS. Phoenix Wright: Ace Attorney (3DS)

>Lees hier de review van een mix van beide spellen!

Zelf ben ik een professor Layton fan. De andere spellen in zijn naam heb ik met veel plezier gespeeld. De spellen van Phoenix Wright ken ik niet. Niettemin was ik erg benieuwd naar dit nieuwe spel.

Meave Cantabella bezoekt in paniek Professor Layton en Luke in Londen bij hun kantoor. Hier begint het verhaal. Meave is in gevaar, ze wordt achtervolgt door een heks. Deze heks neemt haar mee naar de tower bridge. Hier komen Layton en Luke ook terecht na hun onderzoek. Ze vinden Meave en de heks hier ook weer. In een poging Meave uit de handen van de heks te houden komen ze zelf via een magisch boek terecht in Labyrinthia. Phoenix Wright komt samen met Maya ook in Labyrinthia terecht via hetzelfde boek. Dit gebeurt nadat ze via een uitwisseling van rechters gelijk aan de bak moeken om Meave Cantabella te verdedigen voor een Engelse rechtbank voor misdaden. In Labyrinthia ontmoeten Layton en Wright elkaar voor het eerst. De term versus is hier niet helemaal op zijn plek. Professor Layton & Luke werken vooral samen met Phoenix Wright & Maya. Ze gaan samen de mysteries aan het licht brengen in deze bijzondere stad. De stad waar de levens en gebeurtenissen geschreven worden door de verteller. Wat hij schrijft wordt werkelijkheid. Op spannende, ontknopende momenten verspring je naar het andere karakter. Wat het nog spannender maakt.

pf_aa-17

De onbekendheid van Phoenix en Maya met de bijzondere regels in Labyrinthia maakt de rechtszaken in het begin uitdagend en verrassend. Als je de werkwijze door hebt zijn de rechtszaken niet zo heel moeilijk meer om te doen. De wendingen in de rechtszaken zijn wel spannend en verrassend. De karakters zijn uitgesproken en bevatten veel (flauwe) humor. Als topadvocaat moet je in een aantal rechtszaken vermeende heksen proberen vrij te spreken in een rechtszaal waar ze nog volgens middeleeuwse wetten leven en beoordelen. Achterhalen van de waarheid is nieuw voor de aanklager en de rechter. De rechtszaken zijn op zich spannend en verrassend maar duren naar mijn mening enorm lang. De verhoren zijn langdradig en als je eindelijk denkt dat je de laatste PROTEST! hebt uitgedeeld komt er nóg een nieuwe wending. Voor mij is dit een minpunt in het spel.

Het spel is goed te spelen als je professor Layton en/of Phoenix Wright nog niet kent. Alle functies worden spelende wijs uitgelegd. In het ‘verplaatsen’ scherm kun je goed zien of er nog hintmuntjes te krijgen zijn en hoeveel je er maximaal kunt verzamelen. Er zijn veel hintmuntjes te vinden, waardoor de puzzels (nog) makkelijker worden. Ook in de rechtszaken kun je de hintmuntjes gebruiken om je op weg te helpen. Waar ik dan ook dankbaar gebruik van heb gemaakt! Dit om er sneller door heen te komen, niet vanwege de moeilijkheid. De puzzels die je moet oplossen zijn leuke, uitdagende puzzels die denkwerk vereisen. Sommige zijn snel op te lossen en andere zijn moeilijker. Over het algemeen zijn de puzzels makkelijker dan bij de andere Professor Layton spellen. De fans van de eerdere spellen van Professor Layton zullen de puzzels te makkelijk vinden.

proflaytonaceattorney8

Graphics en geluid

Het spel ziet er mooi uit. Het bevat de mooie herkenbare tekeningen uit de eerdere spellen van professor Layton. Het hele spel doet middeleeuws aan. De sfeer en de details zijn goed gemaakt. De achtergrond muziek past goed bij het spel. Spannend als het moet, relax als je even rustig aan het lopen bent. Ondanks de simpele deuntjes is het sfeer verhogend.

Lees hier de review van een mix van beide spellen! Zelf ben ik een professor Layton fan. De andere spellen in zijn naam heb ik met veel plezier gespeeld. De spellen van Phoenix Wright ken ik niet. Niettemin was ik erg benieuwd naar dit nieuwe spel. Het verhaal Meave Cantabella bezoekt in paniek Professor Layton en Luke in Londen bij hun kantoor. Hier begint het verhaal. Meave is in gevaar, ze wordt achtervolgt door een heks. Deze heks neemt haar mee naar de tower bridge. Hier komen Layton en Luke ook terecht na hun onderzoek. Ze vinden Meave en de…

gameplay
verhaallijn
geluid
graphics

eindscore

Opsomming: Het is een spannend, verrassend spel. De puzzels zijn leuk en uitdagend. Het verhaallijn brengt leuke wendingen met zich mee. De rechtszaken vond ik zelf langdradig en daardoor het minst leuke uit het spel. Als je er eenmaal aan begint, ben je tot het eind benieuwd hoe het afloopt. Het spel is meer een professor Layton spel, dan een balans tussen beide karakters.

75

*