Home / Hardware Reviews / Smartphone Reviews / Review: LG G Flex (LG-D955)

Review: LG G Flex (LG-D955)

>Wanneer je de G Flex op een afstandje ziet liggen, geeft hij toch echt wel het wow-gevoel. Een curved TV voor in je broekzak en dan ook nop op basis van een 6 inch POLED display. Leg daar een berg rekenkracht onder en het kan niet meer fout… toch? ehm…

Unboxing

LG levert de G Flex met een netstroomlader, een micro-USB kabel, een best aardige QuadBeat 2 in-ear headset en een tool om de simtray van de G Flex te openen (niet op de foto).

LG-G-Flex-Unboxing

Design

Het display van de LG G Flex is niet alleen gebogen, maar is ook buigbaar. Net als de grote accu die in de G Flex zit. Doordat het geheel buigbaar is, absorbeert het toestel schokken ook een stuk beter. De kans op barsten in je display zijn dus een stuk minder groot.

De bediening van de LG G Flex verloopt via de achterkant van het toestel. Hier zitten de volumeknoppen en de power knop onder de camera weggewerkt. Dit zagen we ook al bij de LG G2, maar voelt op de G Flex veel prettiger aan. Het grote formaat van de G Flex is daarin een belangrijk onderdeel van deze betere beleving. Het display is met 6 inch immers fors.

Specs

De LG G Flex draait op een Snapdragon 800 chipset van Qualcomm. De processor is geklokt op 2.26 GHz en krijgt 2GB aan RAM mee. 3D graphics komen van de sterke Adreno 330 GPU en dat zal gamers een enorm plezier doen. Je krijgt van LG standaard 32GB aan opslagruimte. Dat klinkt heel royaal, maar een Micro-SD slot ontbreekt. Je kunt dus niet al te veel films en games op je G Flex kwijt. Jammerrrrrrr!

De LG G Flex draait nog op Android 4.2.2 en op het moment van schrijven is er nog geen update beschikbaar. Jammer, want zo’n toptoestel wil je natuurlijk graag op Android 4.4 draaien. Al is het maar omdat er bluetooth accessoires werken die 4.4 nodig hebben voor bluetooth ondersteuning. LG heeft weinig grote veranderingen aan de standaard Android interface aangebracht en dat is een prettig idee.

Films kijken

En met het display komen we ook in een groot probleemgebied voor de G Flex. Het curved display staat natuurlijk voor een Curved TV ervaring in je broekzak en dat idee is geweldig.

LG heeft voor het display niet voor een OLED scherp, maar een POLED scherm gekozen. POLED staat voor Plastic OLED en heeft de buigbare eigenschap die hier van zo’n enorm groot belang is. Het display is echter niet kleurzuiver. Wanneer je het display niet op volle helderheid gebruikt, is zelfs de kleur wit, niet gekleurd te noemen. In de detailfoto hieronder zie je dat de pixels in het witte gebied geen keurig herhalend patroon vertonen. Zeker bij bewegende beelden geeft deze ‘beeldruis’ problemen en dat is jammer.

LG-G-Flex-Display

Ook is het opvallend dat LG in deze dure smartphone geen Full HD kan aanbieden. Met 720p praat je over zo’n 245 pixels per inch en dat is toch wel wat weinig.

Gaming

Qua gaming biedt het display wel enorme voordelen. De G Flex is het meest ergonomische display om met je vingers op te spelen en daarmee zal de G Flex wat mij betreft nog lang bovenaan mijn favorietenlijstje blijven hangen.

Benchmarks

Dat het display een lage resolutie heeft, heeft voor gaming ook voordelen. Er hoeven minder pixels te worden berekend en daardoor zet de LG G Flex in de benchmarks alleen maar mooie cijfers neer.

Camera

De camera van de LG G Flex schiet haar plaatjes op een keurige 13 megapixel. Filmen is mogelijk op 1080p ofwel Full HD. Foto’s zijn over het algemeen best goed, al heeft de camera wel de nodige problemen met tegenlicht.

Wanneer je de G Flex op een afstandje ziet liggen, geeft hij toch echt wel het wow-gevoel. Een curved TV voor in je broekzak en dan ook nop op basis van een 6 inch POLED display. Leg daar een berg rekenkracht onder en het kan niet meer fout... toch? ehm... Unboxing LG levert de G Flex met een netstroomlader, een micro-USB kabel, een best aardige QuadBeat 2 in-ear headset en een tool om de simtray van de G Flex te openen (niet op de foto). Design Het display van de LG G Flex is niet alleen gebogen, maar is ook…

Snelheid
Gaming
Films kijken
Camera

Opsomming: Voor gamers die het niet erg vinden om op 720p te gamen, is de LG G Flex misschien wel het fijnste toestel van dit moment en daar verdient LG echt wel wat punten mee. Kijk je graag films en series, dan is het display van de G Flex toch een veel te grote teleurstelling. Met een verkoopadviesprijs van €749 valt de beeldkwaliteit niet te verantwoorden.

75

*