Home / PC & Consoles / Playstation 3 / Review Kingdom Hearts HD 2.5 Remix (PS3)

Review Kingdom Hearts HD 2.5 Remix (PS3)

>Disney en Square Enix, het blijft een rare mix die ik maar al te graag speel! Ik heb mijn tienertijd met deze games doorgebracht en nu dus in HD!

Ok, een beste titel, maar wat zit er dan in deze editie. Nou, om te beginnen, mijn favoriet, Kingdom Hearts 2 Final Mix, Kingdom Hearts en een film van Kingdom Heart Re:Coded. Dit is een film/ scenematic van meer dan drie uur wat de game samenvat zonder gameplay. En ja ik heb hem helemaal uitgekeken in de hoop dat ik alsnog een stukje zelf mocht spelen. Achja, het was zeker vermakelijk! Op naar Kingdom Heart 2 dan maar.

Kingdom hearts 2 Final Mix

Hij heet de Final Mix omdat er enkele upgrades zijn gedaan, meer content en meer kleine andere dingen zijn toegevoegd. Voor een volledig overzicht van de toevoegingen check deze link.

Het verhaal gaat verder waar Chain of Memories ophield. Alleen speel je nu de eerste uren als Roxas en ben je met vrienden aan het genieten van je laatste dagen van de zomervakantie. Het begint erg sloom, dat is wel jammer. Veel onnodige dingen moeten er gebeuren terwijl je in Disney werelden gehakt wil maken van de Heartless en nieuwe wapens en armor wil hebben. Een slome start dus waar je even doorheen moet.

Op een gegeven moment speel je dus weer Sora, en ben je met je ouwe makkers Goofy en Donald verenigd. Dan op naar een nieuw avontuur, er zijn nieuwe vijanden de Nobody´s. Wanneer er iemand sterft met een sterke wil om te leven dan wordt het hart gescheiden van het lichaam en wordt het lichaam een Nobody. Hieronder een paar voorbeelden van de vijanden

nobody

Je moet dus wederom de werelden redden van de Heartless en ook de Nobodies. Er zijn ook zeer sterke Nobody´s die een organisatie hebben gevormd. Organization 13 heten ze. Doel van de game is om achter de bedoelingen van deze Nobody´s te komen en wederom Malificent te stoppen van een nieuwe poging de werelden onder haar heerschappij te brengen

Organization_XIII_KHD

De HD versie ziet er prima uit, natuurlijk zijn het niet de graphics die het halen bij de games van tegenwoordig. Maar de nostalgische waarde van deze game is meer dan genoeg en het ziet er echt niet zo slecht uit. Hier en daar lijken ze wel wat pixels vergeten te zijn op te frissen, verder hebben ze flink hun best gedaan om het er HD waardig uit te laten zien. Dat geld voor de game tenminste. De menu´s zien er helaas nog steeds ouderwets uit. De gameplay is als vanouds, lekker hakken op een slimme manier. Gebruik je magie en je vaaridgheden om diverse tegenstanders een kopje kleiner te maken en vooral, geniet van de Disney karakters en de werelden waarin ze leven. Heerlijk om weer terug te zijn!

Kortom, deze HD Final Mix is zeker zijn geld waard, helemaal als je de game op de PS2 hebt gespeeld. Dan zijn de graphics een lust voor het oog en kun je meer dan 60 uur genieten van de mooiste momenten en extra, want het is immers de Final Mix!

Kingdom hearts Birth By Sleep

Dan Birth By Sleep de Final Mix. Wederom wat extra´s, enkele extra personages waarmee je kunt D-linken, Huh? D-linken? Ja, kom ik zo op! Er zijn vijanden opgevijzeld enz. Voor de volledige lijst zie deze link. De game zelf gaat 10 jaar vooraf aan de eerste Kingdom Hearts. Daar waar er nog genoeg mensen waren om een Keyblade vast te houden. Terra, Aqua en Ventus zijn de drie personages die je kunt spelen. Ze moeten op zoek naar Master Xehanort, de echte kenners weten wie dit is. Maar ook lopen de Prinsessen gevaar en moeten ze naar de Disneywerelden toe om te voorkomen dat de harten van de prinsessen gestolen worden.

Aqua_Ven_Terra_by_JocelynJEG

Je kunt alle drie de karakters spelen maar wel om de beurten. Dus als je wilt beginnen als Terra moet je deze verhaallijn eerst uitspelen om de volgende te kunnen beginnen. Ook deze HD versie ziet er prima uit. En in tegenstelling tot Kingdom Heart 2 is het een snel begin en voor je het weet loop je al in te hakken in de Unversed, vijanden die geboren worden uit negatieve emoties. Wat ikzelf erg mooi vond is dat er veel links worden gelegd in de “latere” games. Zo zie je de jonge Sora en Riku op het strand zitten, kom je enkele members van Organization 13 tegen, maar dan nog in hun menselijke vorm.

De combat in het begin is redelijk ingewikkeld. Niet het vechten zelf maar de mogelijkheid tot het kiezen van skills enz. Je kunt skills samensmelten tot nieuwe skills en er zijn diverse soorten finishers, dat hangt af wat je daarvoor gebruikt hebt voor aanvallen. Het kan in het begin nogal overrompelend overkomen. Vrees niet, al snel weet je je weg te vinden en ga je als een baas over het slagveld heen.

Je kunt ook D-linken, ja dat was ik heus niet vergeten hoor! De D staat voor Dimension, dat wil zeggen dat je een link vormt met iemand die niet hier is, Je krijgt dus de abilities van de persoon die je hebt geselecteerd. Zo kun je Aqua kiezen en heb je ineens krachtige magie tot je beschikking, maar je kunt ook D-linken met karakters uit de Disney wereld zoals Malificent enz.

Overal is deze game wellicht iets minder popular in mijn ogen omdat de bekende personages Sora en zijn twee makkers er niet in voorkomen, maar zoals we Square Enix kennen zijn ze niet zo karaktergebonden. Kijk maar naar de Final Fantasy reeks, hoeveel verschillende hoofdpersonen elke nieuwe game weer kent. Ook deze game voldoet zeker aan de HD waardes en is ook erg leuk om te spelen.

Dan de laatste!

Kingdom Hearts Recoded

Mij was in eerste instantie niet duidelijk dat dit geen game was. Ik zat lekker op de bank meer dan drie uur denk ik cutscenes en verhalen te lezen, en….. toen was de “game”klaar. van origine weet ik dat deze game meer op het puzzelen gericht is, dan op de combat. Verhaal is dat de dagboeken van Jiminy niet meer in orde zijn en er allemaal bugs in zitten. Aan de helden de taak om in de virtuele wereld de boel recht te zetten om een mooi plot voor je ogen te krijgen. Zeker de moeite waard als je de game niet hebt gespeeld om het te kijken. De Kingdom Hearts reeks staat erg bekend om zijn vage en zeer diepe  verhaallijnen. Zo wordt er zeker het één en ander duidelijk!

Dat was het dan wel weer! Kingdom Hearts, met zijn vage verhaallijnen en een prachtige combinatie tussen Final Fantasy en Disney karakters. En dat allemaal in HD.

Disney en Square Enix, het blijft een rare mix die ik maar al te graag speel! Ik heb mijn tienertijd met deze games doorgebracht en nu dus in HD! Ok, een beste titel, maar wat zit er dan in deze editie. Nou, om te beginnen, mijn favoriet, Kingdom Hearts 2 Final Mix, Kingdom Hearts en een film van Kingdom Heart Re:Coded. Dit is een film/ scenematic van meer dan drie uur wat de game samenvat zonder gameplay. En ja ik heb hem helemaal uitgekeken in de hoop dat ik alsnog een stukje zelf mocht spelen. Achja, het was zeker vermakelijk! Op…

nostalgie - 8.9
gamplay - 8
graphics - 7
verhaallijn - 7

7.7

eindscore

Opsomming: Het is heerlijk om weer terug te duiken in het "verleden". Het ziet er meer dan prima uit met wat vergeten puntjes. De muziek in beide delen is helemaal Kingdom Hearts waardig. Een slome (KH2) en een snelle start(KH BBS) van de game is nogal verschillend. Een film erbij is leuk, al had ik liever de game willen hebben. Dus wil je nog een snel kado voor onder de kerstboom voor de wat oudere gamer? TADA!!

8

*