Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Homeland Seizoen 3 (DVD)

Review: Homeland Seizoen 3 (DVD)

>Krankzinnig spannend, dat was het eerste seizoen van de serie Homeland. Het tweede seizoen wist letterlijk met een knal te eindigen en trof daarmee de CIA recht in het hard. In het derde seizoen gaat het verhaal om de mysterieuze Brody door, en sluiten we het verhaal eindelijk af.

Recap seizoen 1

Tijdens het eerste seizoen ontdekte Carrie dat een soldaat die terugkwam naar de VS plannen zou hebben om de president te liquideren. Al snel was voor Carrie duidelijk dat het om de vermiste Nicholas Brody ging. Een soldaat die zich bekeerde tot de Islam. Nu zou het plot wel heel dun zijn als dit de reden is, maar gelukkig lieten de schrijvers zien waarom Brody zich bekeerde en wordt de Islam niet enkel als een terroristische organisatie neergezet. Langzaam maar zeker komen we meer over de hoofdpersonen te weten en zien we hoe Brady zorgvuldig een aanslag voorbereid.

Episode 302

Recap seizoen 2

Inmiddels is het voor de kijker (en Carrie) duidelijk dat Brody zich zo goed als bekeerd heeft. Tenminste, daar heeft het alle schijn van. Voor de CIA is het een heel ander verhaal. Zeker wanneer de bekentenis tape van Brody wordt uitgezonden na een aanslag op de CIA. Een aanslag met de auto van Brody. De auto die hij zelf niet voor het centrum had geparkeerd. Daarmee is Brody ineens de meest gezochte terrorist ter wereld geworden.

Epidode 302

Dit seizoen

In seizoen 3 stappen we meteen in op het moment dat Brody met hulp van Carrie is gevlucht. Zwaar gewond wordt hij in Zuid-Amerika opgevangen. Als pijnstiller krijgt hij heroïne toegediend. Ontsnappen lijkt onmogelijk en zo laten we de verslaafde Brody al snel achter. Tijdens de eerste helft van dit derde seizoen gaat het vooral om rehabilitatie van Carrie en de rol die Saul in de CIA wil en gaat spelen. Interne politiek speelt de hoofdrol zonder saai te worden.

Met de tweede helft van het derde seizoen komt de vaart er goed in. Brody komt weer in beeld en ook Carrie lijkt iets bijzonders bij zich te dragen. Binnen no-time werken de twee zich in de nesten in Iran en werkt het verhaal zich naar het slot toe…

Het einde?

De scriptschrijvers van Homeland doen iets met seizoen 3 dat ze zeker niet in seizoen 4 hadden moeten doen. Ze geven alle hoofdrolspelers van de eerste twee seizoenen een passend slot en introduceren enkele nieuwe karakters.

Is dit het einde van de serie? Zeker niet. In Amerika komt dit jaar het vierde seizoen alweer op de buis. Welke cast hierin plaats zal nemen, en welk verhaal ze gaan vertellen, dat is nog even afwachten. Ik heb er in ieder geval al zin in.

Hoewel de serie Homeland zeer indrukwekkend is, bevat dit derde deel helaas geen extra’s die ons een blik achter de schermen geven. Je moet het dus gewoon met een ijzersterk verhaal doen.

Homeland-Unboxed

Krankzinnig spannend, dat was het eerste seizoen van de serie Homeland. Het tweede seizoen wist letterlijk met een knal te eindigen en trof daarmee de CIA recht in het hard. In het derde seizoen gaat het verhaal om de mysterieuze Brody door, en sluiten we het verhaal eindelijk af. Recap seizoen 1 Tijdens het eerste seizoen ontdekte Carrie dat een soldaat die terugkwam naar de VS plannen zou hebben om de president te liquideren. Al snel was voor Carrie duidelijk dat het om de vermiste Nicholas Brody ging. Een soldaat die zich bekeerde tot de Islam. Nu zou het plot…

Locaties
Snelheid

Opsomming: Op je hoogtepunt stoppen, en weer doorgaan. Dat lijkt het lot van de serie Homeland. Na een ijzersterke start, wordt het verhaal mooi afgemaakt terwijl er ruimte ontstaat voor een nieuwe cast en een nieuw verhaal. Het verhaal van Carrie en Brody krijgt in ieder geval een zeer passend einde.

88

*