Home / PC & Consoles / PC / Review: Gladiators Online

Review: Gladiators Online

>De dood of de gladiolen! Een mooie inkopper als je denkt aan deze game! Een leuke game die me doet denken aan de serie Spartacus.

Je bent de leider van een gladiatorschool (ludus), verzin een naam en vlag en aan de slag! je kiest je contract, dit zijn er meerdere en hoe hoger de beloning hoe hoger de kans dat je gladiator bij verlies ter dood wordt veroordeeld. Denk dus goed na over de risico’s! Afijn je begint met level 1 gladiatoren. Ze hebben nog haast geen abilities om een verschil te kunnen maken daarin. Wat overblijft is de basis van de game. Blocken, opzijstappen en aanvallen. Om deze basis onder de duim te krijgen is redelijk simpel. Op hogere levels ga je werken met abilities en passives die zowel een buf als een debuf kunnen zijn. Kijk, daar komt het spel pas echt tot leven. Het wordt meer een schaakspel tussen twee gladiatoren. Wanneer ga je in de aanval? Wanneer je een aantal debufs op je tegenstander hebt zitten zoals meer damage pakken of dat hij voor 8 seconden mist. Dan is het moment om toe te slaan. Wanneer verdedigen? Nou, als je tegenstander jou met dubufs te pakken heeft. De speelstijl is wel wat houterig, de gladiatoren bewegen niet snel en dit zorgt voor niet zon spectaculair gevecht als dat je mag verwachten. Het is meer klappen uitwisselen en wie dit het slimste doet is de winnaar. Er had van mij wat meer beweging in de game worden gebracht.

galdiator map

Je bent de winnaar wanneer de grens is bereikt van een gladiator om op te geven. Dit kun je voor een gevecht kiezen, hoe dichter bij de 0 hp hoe gevaarlijker het is. Dan is er nog je stamina, is deze leeg dan heb je te veel gevraagd van je gladiator en loop je meer schade op dan zou hoeven. Plan dus goed je aanval en verdediging want zo heb ik nogal wat potje gewonnen om de tegenstander uit de tent te lokken en hij moe was voordat hij echte schade aan kon richten. Mocht je nu te lang in de que zitten dan stelt de game voor om voor 75% van je exp die je krijgt na een gevecht tegen de A.I te spelen. Een goede oplossing wanneer er weinig spelers in je levelbereik zijn.

Vele abilities hebben Virtus nodig, zeg maar het genoegen van het publiek. Dit behaal je sneller door goede aanvallen uit te voeren en goed te blocken. Je hebt versschillende gladiatoren. Met het traditonele schild en gladius, een speer met vangnet enz. Dit vereist verschillende soorten manieren om de game te spelen.

Naamloos1

Buiten de arena

Wanneer je niet aan het vechten bent is er nog genoeg andere dingen te regelen. Je groep gladiatoren moeten bijkomen na elk gevecht door hun verwondingen. Ze moeten een tijd naar de ziekenboeg, hoe lang ligt aan het geld dat je wilt besteden aan een snellere genezing. Hier kun je ook hun stamina en moraal opkrikken na een verliespartij. Dit betekend dus dat je niet de hele dag in de arena kunt zijn en dit hoeft ook niet. Je moet namelijk ook op de uitkijk zijn voor nieuw talent en wapens. Wees altijd op zoek naar nieuw talent van verschillende levels. De sterren en vlammen geven aan hoeveel potentie een slaaf heeft om vooruitgang te boeken. Je moet opbieden tegen andere spelers. Dit is wel leuk gedaan.

De wapens op hogere levels hebben meer keus te bieden dan de lagere levels. Zo kun je op een gegeven moment gaan voor gear met alleen maar defense of wat minder defense maar wel extra stats zoals crit of dodge. De keus is aan jou. Je kunt ook voedsel kopen om je gladiator een boost te geven in zijn stats voor een gevecht.

Naamloos

F2p vs. Pay 2 Win

De game is voor iedereen gratis. Je kunt echter meteen goede gladiatoren en permanente staff aanstellen met echt geld. De minitransacties zijn wat dat betreft nog best goed te doen. Voor een goede gladiator of staff betaal je enkele euro’s. Geen hoge kosten dus. Natuurlijk hebben betalende spelers wel een voordeel ten opzichte van de gratis spelers. Maar dat is niet zo goed te merken in de arena. Daar vecht je namelijk tegen mensen van hetzelfde level. Alleen op hogere levels kun je unieke gear kopen die de wedstrijd dan wel weer voor je kunnen winnen. Maar dat maakt nog steeds dat de game prima in balans is om ook gratis veel genot uit te halen.

Ik moet zeggen voor een Indiegame dat de graphics me zeker niet tegenvallen. De gladiators zien er prima uit! De spieren bewegen prima mee, de bewegingen ook. Dat het publiek er dan net wat statischer uitziet hindert mij niet, je bent toch meer bezig met je tegenstander!

Prima, mooie Romeinse duistere muziek. Hetzelfde soort dat je ook wel tegenkomt in films goede keuze dus. De aanvallen klinken ook wel goed. Je hoort wanneer je raak slaat, mist of tegen een schild slaat. Het geluid is dus prima in orde.

De dood of de gladiolen! Een mooie inkopper als je denkt aan deze game! Een leuke game die me doet denken aan de serie Spartacus. Gameplay Je bent de leider van een gladiatorschool (ludus), verzin een naam en vlag en aan de slag! je kiest je contract, dit zijn er meerdere en hoe hoger de beloning hoe hoger de kans dat je gladiator bij verlies ter dood wordt veroordeeld. Denk dus goed na over de risico's! Afijn je begint met level 1 gladiatoren. Ze hebben nog haast geen abilities om een verschil te kunnen maken daarin. Wat overblijft is de…

gameplay
geluid
graphics

Opsomming: Al met al een hele goede Indie game! Er zit genoeg in om je te vermaken en elk level dat je hoger komt worden de gevechten moeilijker en ook interessanter. Het is een soort schaakspel en dat is best vermakelijk te noemen! Gewoon gratis te spelen dus wat heb je te verliezen? behalve een paar gladiators dan ;)

68

*