Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Forever (DVD)

Review: Forever (DVD)

>Crimeseries zijn populair, maar fantasy ook. In Forever probeert Warner Bros. de twee genres met elkaar te combineren. Gezien de serie slechts één seizoen heeft gekregen was het commercieel gezien duidelijk niet interessant. Misschien lag het aan de promotie. Misschien lag het aan de naam. Aan de kwaliteit van de serie ligt het in ieder geval niet.

Forever draait om het verhaal van forensisch patholoog Henry Morgan (Ioan Gruffudd – San Andreas, Fantastic Four). Hij heeft een aanstelling bij de politie van New York en weet vanaf het begin al indruk te maken met zijn scherpe observaties. Lichamen en moordlocaties lijken geen geheimen te kunnen bewaren waardoor ogenschijnlijk ongelukken toch moorden blijken te zijn en de moordenaars soms uit onverwachte hoek komen. Sterker nog, soms is het slachtoffer gewoon nog in leven. Henry wordt bijgestaan door Jo Martinez (Alana de la Garza). Door haar rollen in NCIS: Los Angeles en CSI:Miami lijkt de rol van Jo Martinez haar op het lijf te zijn geschreven.

De titel Forever slaat op het leven van Henry. Henry heeft last van het Highlander effect. Hij is onsterfelijk. Oké, ook als zijn kop eraf gaat. Iedere keer dat hij sterf wordt hij naakt herboren in de dichtstbijzijnde rivier. Iets dat aardig wat ongemakkelijke situaties oplevert bij zijn collega’s van de NYPD. Henry doet er namelijk alles aan om zijn aandoening voor de buitenwereld te verbergen. De enige die wel van Henry’s aandoening weet is zijn zoon Abraham Morgan (Judd Hirsch; Taxi, A Beautiful Mind). Abe is niet onsterfelijk, maar Abe is dan ook een geadopteerd kind. Het gevolg is dat Henry als eeuwige dertiger in huis rondloopt terwijl zijn zoon Abe al bijna met pensioen mag. Hetgeen de nodige zwarte humor oplevert.

Het concept van de afleveringen is vrijwel iedere keer hetzelfde. Aan het begin krijgt het duo Henry en Jo een zaak toegeworpen en tijdens die zaak (en erna) ontwikkeld zich een stukje van het verhaal van Henry. In het begin leren we vooral de hoofdrolspelers goed kennen, maar dat verandert zo rond de zesde aflevering. Dan blijkt Henry niet de enige te zijn met deze aandoening. Hij wordt geconfronteerd met een geduchte tegenstander die hem de rest van de serie in zijn greep weet te houden.

De DVD bevat een aantel verwijderde scènes, maar verder is er weinig bonusmateriaal. Niet vreemd gezien de serie momenteel geen toekomst meer lijkt te hebben.

Forever is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.

Crimeseries zijn populair, maar fantasy ook. In Forever probeert Warner Bros. de twee genres met elkaar te combineren. Gezien de serie slechts één seizoen heeft gekregen was het commercieel gezien duidelijk niet interessant. Misschien lag het aan de promotie. Misschien lag het aan de naam. Aan de kwaliteit van de serie ligt het in ieder geval niet. Forever draait om het verhaal van forensisch patholoog Henry Morgan (Ioan Gruffudd - San Andreas, Fantastic Four). Hij heeft een aanstelling bij de politie van New York en weet vanaf het begin al indruk te maken met zijn scherpe observaties. Lichamen en moordlocaties…

Opsomming: Forever is een zorgvuldig opgebouwde combinatie van hedendaagse politieseries in combinatie met net dat vleugje fantasy om de serie echt een eigen twist te geven. Geen overdreven slachtpartijen, maar gewoon 'nette' moorden en een flinke dosis Amerikaanse geschiedenis en dat alles in combinatie met een prima cast. Jammer dat het bij deze 22 afleveringen blijft.

85