Home / PC & Consoles / Playstation 3 / Review: Final Fantasy X en X-2 HD remaster

Review: Final Fantasy X en X-2 HD remaster

>Final Fantasy X was op de Playstation 2 de eerste Final Fantasy game met een vervolg, Final Fantasy X-2. De trend lijkt de laatste tijd om veel oude games nieuw leven in te blazen, en zo ook besluit Square Enix Final Fantasy X en X-2 een nieuw leven te geven.

Final Fantasy X heeft een verhaal vol actie, emotie en romantiek, Final Fantasy X-2 is het geweldige gevolg dat het verhaal van de game tot een einde brengt. De games brengen je een begrijpelijke verhaallijn met een epische feel, een goed combat systeem en natuurlijk de game blitzball. Square Enix heeft goed werk verricht aan de remaster versie van deze twee games. Zo ziet het er grafisch een stuk beter uit dan op de Playstation twee, en de geluiden en muziek zijn van een merkbare betere kwaliteit.

Wakka_during_a_blitzball_match

Deze HD remastered game geeft iedereen een goed excuus om nog eens in deze leuke games te duiken. Of je het verhaal nou nog nooit gespeeld hebt, van de extra content wil genieten of gewoon nog een keer deze epische games wil herbeleven. De turn-based battle system werkt gewoon goed en snel, ook de toen wat unieke manier van de ontwikkeling per karakter is een erg leuke en goede toevoeging aan de game. Blitzbal vind ik persoonlijk een geweldig leuke mini-game en maakte Final Fantasy X echt uniek. De mix van actie, avontuur, drama en romantiek is in FFX erg goed gebalanceerd, in FFX-2 is deze balans wel wat minder maar dat maakt de game er niet zo zeer minder leuk om.

Final-Fantasy-X-X-2-HD-Remaster-4

Grafisch en geluid

Natuurlijk heeft Square Enix enorm zijn best gedaan om deze game op het grafische gebied een flinke verbetering te geven. Dat is ze dan ook zeker gelukt, ten opzichte van de weergave op de PS2 zijn er flinke verbeteringen te zien. Verwacht enkel geen wonderen want de games zijn natuurlijk wel alweer een goede 10 jaar oud. Wel vind ik dat er wat tijd had kunnen worden besteed aan de resync van de lippen met de spraak in de game. Dit had nog een extra grafische verbetering kunnen zijn. Wat betreft het geluid is hier ook flink aan gesleuteld, de sounds en muziek zijn onder handen genomen en sommige nummers zoals de Final Fantasy X theme song is opnieuw opgenomen.

itQ1BG8

Final Fantasy X was op de Playstation 2 de eerste Final Fantasy game met een vervolg, Final Fantasy X-2. De trend lijkt de laatste tijd om veel oude games nieuw leven in te blazen, en zo ook besluit Square Enix Final Fantasy X en X-2 een nieuw leven te geven. Final Fantasy X heeft een verhaal vol actie, emotie en romantiek, Final Fantasy X-2 is het geweldige gevolg dat het verhaal van de game tot een einde brengt. De games brengen je een begrijpelijke verhaallijn met een epische feel, een goed combat systeem en natuurlijk de game blitzball. Square Enix…

Story-line
Sfeer
Remaster

Opsomming: De HD-remastered editie van deze twee games is werkelijk erg goed gedaan. Op grafisch gebied kan het niet tegen de laatste games op maar dat verwacht je ook niet van een remastered game als deze. De sfeer en de feel in de game is ontzetten goed en je wordt meegesleept in dit verhaal van actie, drama avontuur en romantiek. Of je de game vroeger al heb gespeeld of niet, de game blijft boeien en het is erg leuk om het verhaal nog een keer in deze remastered versie te herbeleven.

94

*