Home / PC & Consoles / Xbox One / Xbox One te vroeg geleverd, gamers onthullen details

Xbox One te vroeg geleverd, gamers onthullen details

>In Amerika heeft retailer Target een pijnlijke fout begaan. Een deel van de bestelde Xbox One consoles is te vroeg uitgeleverd. Zelfs de Day-One patch die moet voorkomen dat consoles te vroeg geactiveerd worden, bleek al te downloaden. Dankzij deze gelukkige gamers hebben we al een aantal interessante details voor je.

Zo start de Xbox One in ongeveer 17 seconden op nadat je de 500GB grote day-one patch hebt gedownload. Tijdens de introductie van de Wii U moesten gamers ook een dergelijk gigantisch bestand naar binnen hengelen wat voor enorme problemen op de servers van Nintendo zorgde.

Target leverde de Xbox One inclusief de games die werden besteld. Zo ontvingen velen onder anderen Call of Duty: Ghosts voor de Xbox One. Helaas kunnen ze met de meeste games alleen niet online omdat de servers nog geen gamers accepteren.

@moonlightswami verzamelde informatie over de games en de omvang daarvan op de nieuwe marketplace. Een kort overzichtje:

  • Assassin’s Creed IV Black Flag – 20GB
  • Just Dance 2014 – 22GB
  • Skylanders SWAP Force – 15GB
  • LocoCycle – 13GB
  • Dead Rising 3 – 19GB
  • FIFA 14 – 8GB
  • NBA2K14 – 43GB
  • NBA Live 14 – 9GB
  • Madden NFL 25 – 12GB

Wat opvalt in deze lijst is dat de sport games van EA relatief klein zijn. Dit is helemaal goed zichtbaar in het verschil tussen EA’s NBA Live 14 en NBA2K14 van 2K games. Waar EA alle content in 9GB kwijt kan, heeft 2K games 43GB nodig voor haar game!

Xbox Live krijgt ook ondersteuning voor featured challenges. Hiermee krijg je voor jouw gamesverzameling speciale uitdagingen die je voor een bepaalde datum behaald moet hebben. Een leuke toevoeging om de replay waarde van games hoog te houden.

Skype is nog een beetje buggy op de Xbox One. @moonlightswami weet te melden dat een vriend in een Skype gesprek met stemcommando’s de Xbox One kon besturen en dat mag natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Microsoft is begonnen met het blokkeren van de consoles die te vroeg zijn geleverd om verdere lekken te voorkomen. Voor Sony was dit een mooi PR moment. Toen een gamer aan Sony’s Shuhei Yoshida vroeg of zijn systeem geblokkeerd zou worden bij een te vroege levering, antwoordde Yoshida simpelweg nee ;-).

Over Arjan Olsder

Arjan kennen we van GadgetGear.nl, maar tikt ook graag een stukje mee aan Entert1.

Reageren

Jouw e-mail adres zetten we niet online.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*