Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: The Walking Dead Seizoen 7 (Blu-Ray)

Review: The Walking Dead Seizoen 7 (Blu-Ray)

>Nog nooit was een cliffhanger van The Walking Dead zo heftig als die van seizoen 6. Bekend was dat één van de hoofdrolspelers de aanvaring met Negan niet zou overleven, maar wie… dat bleef een groot geheim.

Wanneer je de eerste aflevering van het seizoen in springt, duurt het nog zo’n 25 minuten voor je duidelijkheid hebt over wie kennismaakt met de knuppel van Negan. Bijna een uur lang weten ze de spanning op te bouwen en daarna… gaat het nog zeker tien minuten door voor de spanning er echt af is. Voor de groep besluit wat ze verder gaan doen. Voor nu dan. Wat een topaflevering!

Daarna wordt je een beetje in het diepe gegooid. Krijg je een paar afleveringen die vooral op individuele karakters en de band met Negan en de verlossers die ze opbouwen. De groep blijkt namelijk aardig verspreid te zijn. Dat is ook waar dit zevende seizoen een beetje onder te leiden heeft. De groep is niet echt meer een groep, maar individuelen die in andere groepen proberen te overleven. Ze zoeken zichzelf en een richting in het verhaal. Hier zien we ook dat de cast eigenlijk een beetje te groot is geworden. Het kost teveel tijd om op te bouwen naar een nieuwe climax.

De seizoenen van The Walking Dead laten zich altijd halveren in twee grote gebeurtenissen. In dit zevende seizoen is die scheiding er niet echt. Of in ieder geval niet zoals we die kennen van de serie. Hoewel het stuk voor stuk prima afleveringen zijn, verloopt de spanningsopbouw gewoon minder soepel dan we gewend zijn.

Nog nooit was een cliffhanger van The Walking Dead zo heftig als die van seizoen 6. Bekend was dat één van de hoofdrolspelers de aanvaring met Negan niet zou overleven, maar wie… dat bleef een groot geheim. Wanneer je de eerste aflevering van het seizoen in springt, duurt het nog zo’n 25 minuten voor je duidelijkheid hebt over wie kennismaakt met de knuppel van Negan. Bijna een uur lang weten ze de spanning op te bouwen en daarna… gaat het nog zeker tien minuten door voor de spanning er echt af is. Voor de groep besluit wat ze verder gaan…

Afwerking

Opsomming: Seizoen 6 ging de boeken in als misschien wel het meest spannende deel van de hele serie. De opbouw was perfect en leverde een zomer lang vragen op. In seizoen 7 piekt de eerste aflevering in spanning terwijl het dramatische afscheid van één van de meest geliefde karakters nadert. Daarna zakt alles even flink in. We kijken naar hoe de cast zich bij elkaar raapt en in nieuwe groepen probeert te overleven. Er is wel weer een climax, maar zo spannend als in het vorige seizoen… nee, dat is niet meer gelukt. Voor de fans weer een must-have, maar volgend jaar hopen we toch echt weer op wat meer spanning.

80

*