Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Shaun het Schaap ‘Lentekriebels’ (DVD/VOD)

Review: Shaun het Schaap ‘Lentekriebels’ (DVD/VOD)

>Van welk schaap krijgen we geen wol maar LOL? Dat kan er toch maar één zijn! Shaun het Schaap natuurlijk. Samen met de hond beleeft Shaun weer hilarische avonturen vol kattekwaad.

Van de wereldberoemde Aardman Studio’s in Engeland zijn nu twee dvd’s  verschenen met één van hun bekendste figuren Shaun het Schaap. Shaun het Schaap; ‘Lentekriebels’ en Shaun het Schaap; ‘Zomervakantie’, naar een idee van Nick Park en geregisseerd door Jay Grace en Lee Wilton. Op beide dvd’s staan maar liefst 10 korte filmpjes vol verhalen over de belevenissen van Shaun en zijn vriendjes op de boerderij.

LUM N1019 DVD ST SHAUN ZOMERVAKANTIE 3dshaun het schaap scene1

De norse boer met zijn rode peentjeshaar en doffe bril murmelt er weer op los en de herdershond mag een groot deel van de problemen weer zien op te lossen. Slapeloze nachten van een kraai in de schuur bijvoorbeeld. Samen met de schapen komen ze erachter dat deze niet weg te krijgen is behalve als je met je nagels over een ballon strijkt, daar kan de kraai echt niet tegen en vertrekt. Of als het kleinste schaap een zak met oude verfspuitbussen vindt en er de meest fantasievolle grappen mee uithaalt. De varkens in het hok ernaast lachen zich rot als Shaun een eendenfluitje heeft ingeslikt. Door een bizar toeval krijgt uiteindelijk een van de varkens het ding zelf in zijn keel, met een zeer boze en gewelddadige eendenmoeder tot gevolg. De avonturen zijn simpel en worden doeltreffend in beeld gebracht. Geheel op de ouderwetse manier van stop-motion natuurlijk, de manier waarop de Aardman studio groot is geworden. Het is razend knap wat ze doen doordat de verhaaltjes nooit saai worden. De humor is voor jong en oud herkenbaar en de films zitten boordevol fantasievolle gebeurtenissen. Het is niet ondenkbaar dat je de films nogmaals wilt bekijken, zó leuk zijn ze en ze garanderen plezier voor jong èn oud! Ze zijn sinds vorige maand verkrijgbaar op DVD en VOD bij de bekende verkoopadressen. Dank aan Lumière voor de recensie exemplaren.

Van welk schaap krijgen we geen wol maar LOL? Dat kan er toch maar één zijn! Shaun het Schaap natuurlijk. Samen met de hond beleeft Shaun weer hilarische avonturen vol kattekwaad. Van de wereldberoemde Aardman Studio’s in Engeland zijn nu twee dvd’s  verschenen met één van hun bekendste figuren Shaun het Schaap. Shaun het Schaap; ‘Lentekriebels’ en Shaun het Schaap; ‘Zomervakantie’, naar een idee van Nick Park en geregisseerd door Jay Grace en Lee Wilton. Op beide dvd’s staan maar liefst 10 korte filmpjes vol verhalen over de belevenissen van Shaun en zijn vriendjes op de boerderij. De norse boer…

Productie

Opsomming: Heerlijke korte filmpjes van de knotsgekke Shaun en zijn vrienden. Het is echt voor jong en oud ontzettend leuk! Hou je niet van klei-poppetjes, laat deze DVD dan lekker liggen!

90