Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Pixels (3D Blu-Ray)

Review: Pixels (3D Blu-Ray)

>Ik was skeptisch over Pixels, want de eerste reacties in de pers waren lang niet altijd even lovend. Deze week heb ik me rotgelachen in een feest der herkenning.

Met een werkelijk geniale intro brengt Pixels ons naar het jaar 1982. Het jaar dat de arcades echt nog in waren in Amerika. Het jaar dat er wereldkampioenschappen waren en een video van de prestaties van de beste arcade speler van de VS worden opgenomen en meegaan in een ruimtezode in de hopo de beelden ooit aan buitenaardse wezens door te geven. Ook al wint Sam Brenner (Adam Sandler) net niet, verwacht hij een grote toekomst als gaming, maar de esports bestond natuurlijk nog niet.

Tegenwoordig werd Sam voor NERD. Een bedrijf dat AV apparatuur aansluit bij de rich & famous. Tegelijkertijd is zijn jeugdvriend Will Cooper (Kevin James) de president van de VS geworden en als president staat hij ineens voor een probleem. De aarde wordt van alle kanten aangevallen door arcade helden uit het verleden en dan is het aan de arcadehelden van vroeger om dit probleem op te lossen.

Oké, dit klinkt nogal oppervlakkig en het verhaal gaat ook niet heel diep, want het is een familiefilm. Toch zijn er meerdere verhaallijnen die de karakters in Pixels wat meer diepgang geven. Echt geweldig zijn alle iconen van toen die langskomen in de film. Het gaat daarbij niet alleen om legendarische karakters als Pac-man en Donkey Kong, maar ook film- en popiconen uit die tijd. Zelfs de logo’s van de gamestudios die aan de film hebben meegewerkt zijn in de scènes uit 1982 zoals ze toen waren. Geniaal.

De 3D uitvoering van Pixels staat verspreid over twee Blu-Ray schijfjes. Één in 3D en een 2D disc met de extra’s. Daarnaast is er een berg aan achtergrondinformatie over de games in Pixels op de 2D disc gezet. Genoeg materiaal om mijn retro gaming hart sneller te doen kloppen.

Pixels is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.

Ik was skeptisch over Pixels, want de eerste reacties in de pers waren lang niet altijd even lovend. Deze week heb ik me rotgelachen in een feest der herkenning. Met een werkelijk geniale intro brengt Pixels ons naar het jaar 1982. Het jaar dat de arcades echt nog in waren in Amerika. Het jaar dat er wereldkampioenschappen waren en een video van de prestaties van de beste arcade speler van de VS worden opgenomen en meegaan in een ruimtezode in de hopo de beelden ooit aan buitenaardse wezens door te geven. Ook al wint Sam Brenner (Adam Sandler) net niet,…

Detail

Opsomming: Als je niets met games hebt snap ik dat je niet superpositief bent. Als je ook maar een beetje een gamer bent en bij voorkeur in de dertig, is Pixels gewoon smullen. Is het dan niets voor jongere gamers? We hebben met de hele familie gekeken en iedereen heeft een geweldige avond gehad. Toppertje!

100

*