Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Pitch Perfect 2 (dvd/Blu-ray)

Review: Pitch Perfect 2 (dvd/Blu-ray)

>De Bella’s keren terug in een nieuwe muzikale komedie, vanaf 2 December verkrijgbaar op Blu-ray en DVD.

De Film

Het verhaal gaat over een meidengroep op een High School in Amerika die heel mooi a capella kan zingen. Ze zingen zó goed dat ze een optreden voor de president mogen verzorgen, daar starten we als kijker mee.

Maar… tijdens het optreden gaat het gruwelijk mis, en komt de groep onder vuur te liggen van heel Amerika. Het is zelfs zó erg dat ze nooit meer mogen optreden!

Behalve dan natuurlijk voor het WK a capella zingen in Denemarken. Maar, pfuh, dat winnen ze natuurlijk nooit.

Zeer teleurgesteld in hun eigen kunnen trekken ze zich terug op school waar zich een nieuw meisje aanmeld om met hun mee te mogen zingen. Het blijkt de dochter van een voormalig ‘Bella’ te zijn en ze kan gelukkig goed zingen, al verprutst ze dat bijna door auditie te doen met een eigen geschreven liedje. Dat doen a capella’s niet, die coveren vooral.

Nadat ze nóg twee evenementen (een wedstrijd voor een rijke idioot en een optreden in een bejaardenhuis) hebben verprutst gaan ze op ‘bootcamp’ om hun eigen geluid terug te vinden.

Gaat ze dat lukken? Valt de nieuweling in goede aarde? Zijn er verliefdheden? Gaan  er nog meer dingen mis voordat het uiteindelijk allemaal goed komt? Het antwoord op alle vragen is natuurlijk ‘JA’.

Bekijk hier de trailer:

Mening

‘Pitch Perfect 2’ is een formulefilm die getrouw de regels van het genre volgt. En dat is niet erg want dat doen heel veel films. De sport is om het zó te doen dat er net iets nieuws geboden word, een twist die het genre een beetje glans geeft. En dat gebeurd hier jammer genoeg niet, het blijft kabbelen.

Dat betekent echter niet dat het geen leuke film is om naar te kijken. PP2 is onderhoudend genoeg en er zit gelukkig veel vaart in het flinterdunne verhaal. De grappen zijn soms erg leuk en daarbij valt vooral de rol van commentator gespeeld door John Michael Higgins op. Hij mag vaak erg grappige en foute dingen zeggen en doet dat met zichtbaar plezier.

Vaste waarden in deze franchise  Anna Kendrick (Beca), Rebel Wilson (Fat Amy) en Brittany Snow (Chloe) bijgestaan door nieuwkomer Hailee Steinfeld (Emily) leveren goed werk als zingende en dansende pubers. Brigitte Hjort Sorensen voldoet als slechterik en zet geconcentreerd haar deel van het werk neer. We kennen haar hier natuurlijk ook als Katrine Fonsmark uit de Deense serie ‘Borgen’.

De liedjes uit de film zijn pakkend, de optredens flitsend en op de DVD kun je ze bij de extra’s nog eens uitgebreid bekijken. Daar vind je ook de bloopers die overigens onthullen dat er misschien wel wat interessante scenes uitgeknipt zijn.

foto PP2

Productie

PP2 ziet er van begin tot eind uit als een langgerekte aflevering van ‘Glee’ maar dan gemaakt met iets meer geld (naar verluid 29 Miljoen Dollar). Ze zijn niet echt naar Kopenhagen geweest om de wereldtitel te veroveren dat zie je in ieder geval wèl. De showpieces zijn soms indrukwekkend en je kunt zien dat er zeer professionele mensen dagenlang aan gewerkt hebben. Kortom het is af en het voldoet.

De Bella’s keren terug in een nieuwe muzikale komedie, vanaf 2 December verkrijgbaar op Blu-ray en DVD. De Film Het verhaal gaat over een meidengroep op een High School in Amerika die heel mooi a capella kan zingen. Ze zingen zó goed dat ze een optreden voor de president mogen verzorgen, daar starten we als kijker mee. Maar… tijdens het optreden gaat het gruwelijk mis, en komt de groep onder vuur te liggen van heel Amerika. Het is zelfs zó erg dat ze nooit meer mogen optreden! Behalve dan natuurlijk voor het WK a capella zingen in Denemarken. Maar, pfuh,…

Film
Acteurs
Productie

Opsomming: Pitch Perfect 2 is een onderhoudende gezellige film die vooral gemaakt is voor de doelgroep. Je kunt er veilig met het hele gezin naar kijken en zal in de smaak vallen bij grote groepen tieners die zingen leuk vinden en toch al verslaafd waren aan ‘Glee’. Ben je allergisch voor bakvissen, meisjes die heel modern zingen, foute liedjes en soms ook erg foute humor…….niet kijken.

72

*