Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Ice Age 5: Collision Course (3D Blu-Ray)
Ice Age 5: Collision Course

Review: Ice Age 5: Collision Course (3D Blu-Ray)

>We zijn alweer bij de vijfde Ice Age aanbeland. Ditmaal met de titel Collision Course. Natuurlijk met de bekende gezichten en met niemand minder dan Scrat, maar… kan Ice Age nu bij de vijfde release ons nog steeds verrassen?

Opnieuw is het de liefde voor eikels waarmee Scrat de nodige problemen veroorzaakt. Dit keer weet de onfortuinlijke eekhoorn in de ruimte te geraken en daar, door zijn hebberigheid, een nieuwe catastrofe uit te lokken. Scrat weet met zijn stunts een astroïde op aarde te richten. Het gevolg zal duidelijk zijn, Manny (Ray Romano), Sid (John Leguizamo) en Diego (Denis Leary) mogen weer op de vlucht in de hoop ook deze Apocalyps te overleven.

Ook in dit vijfde deel is het vooral de combinatie slapstick van Scrat (Chris Wedge) en de grappige avonturen van de rest van de crew waar het balans in gevonden moet worden. Ik geef toe dat deel vier, Collision Course, niet het meest denderende uit de serie was. Er werden in te weinig tijd, teveel personages en verhaallijnen neergezet. Voor mij als volwassene prima, maar de kinderen hadden er toch wat moeite mee het allemaal bij te houden. In deel vijf zet regisseur Mike Thurmeier duidelijk een stapje terug en dat komt compleet ten goede van de funfactor in deze film.

We trappen dan ook weer af met de nodige familieproblemen bij Manny. Dochterlief komt met een vriendje thuis en dat ziet paps natuurlijk niet zitten. Niets heel nieuws in het verhaal totdat Buck (Simon Pegg) ineens weer opduikt (verscheen voor het eerst in deel drie). Ditmaal als belangrijk onderdeel van de vaste crew en niet onbelangrijk. Veel van de nieuwe grappen kunnen worden toegeschreven aan zijn aanwezigheid. Hij geeft de humor duidelijk weer een kickstart.

Het hele verhaal zelf is niet heel nieuw. Opnieuw een vlucht voor levensgevaar en veel, heel veel bekende koppen. Toch is het indrukwekkend om te zien dat het nog altijd lukt dezelfde stemmencast te verzamelen en, hoewel het verhaal een beetje meer van hetzelfde is, er toch weer een hoop nieuwe grappen te maken zijn. Laten we wel zijn, dit is een kinderfilm, dus de herhaling in het verhaal zelf is gemakkelijk te vergeven.

Fox heeft er weer een feestje van gemaakt in deze 3D Blu-Ray uitgave. Natuurlijk krijg je naast een schijfje met de film in 3D, ook een Blu-Ray met de film in 2D. Daarnaast is er een zeer uitgebreide special over Ice Age tot nu toe die erg leuks is voor iedereen die de filmserie heeft gevolgd. De belangrijkste extra’s zijn voor mij gericht op Scrat. Dit figuur blijft fascineren, maar dat is strikt persoonlijk. Voor extra’s verdient Fox echt alle punten.

Ice Age 5: Collision Course is nu verkrijgbaar via Bol.com.

We zijn alweer bij de vijfde Ice Age aanbeland. Ditmaal met de titel Collision Course. Natuurlijk met de bekende gezichten en met niemand minder dan Scrat, maar... kan Ice Age nu bij de vijfde release ons nog steeds verrassen? Opnieuw is het de liefde voor eikels waarmee Scrat de nodige problemen veroorzaakt. Dit keer weet de onfortuinlijke eekhoorn in de ruimte te geraken en daar, door zijn hebberigheid, een nieuwe catastrofe uit te lokken. Scrat weet met zijn stunts een astroïde op aarde te richten. Het gevolg zal duidelijk zijn, Manny (Ray Romano), Sid (John Leguizamo) en Diego (Denis Leary)…

3D

Opsomming: Ice Age 5: Collision Course herhaalt een beetje het verhaal van Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs, maar dat is niet echt. De terugkeer van Buck zorgt voor een stortvloed aan nieuwe grappen en het verhaal is voor kinderen zeer goed te volgen. Het blijft immers een kinderfilm waar we als volwassenen ook naar mogen kijken.

78

*