Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: House of Cards Seizoen 3 (Blu-Ray)

Review: House of Cards Seizoen 3 (Blu-Ray)

>Er is maar één manier om Netflix series beter te beleven dan op Netflix zelf en dat is op Blu-Ray. Geen onnodige compressie en extra’s die online niet te vinden zijn. Voor de ware fans van de serie checkten we afgelopen week de Blu-Ray release van het derde seizoen.

In het eerste seizoen van House of Cards zagen we hoe Kevin Spacey zijn legendarische rol als Francis Underwood neerzet. Zijn plan is duidelijk. Er is maar één manier om zonder een enkele stem de president van Amerika te worden en dat is voor het tot vice president te schoppen. Met een beetje manipuleren zou dat moeten lukken. In het tweede seizoen weet hij de rol van VeePee te krijgen en is er nog maar één ding nodig om de hoogste rang te kunnen bekleden. De huidige president moet dood. Gezien het logische verloop van House of Cards is het Francis dan ook gelukt om de president op een natuurlijke manier om het leven te brengen, maar president zijn blijkt minder gemakkelijk dan president worden.

In afleveringen 27 tot en met 39 (waar we ons in seizoen drie bevinden) zien we hoe Francis Underwood de strijd aan moet gaan met de republikeinen en de democraten. Het is al snel duidelijk dat ze helemaal niet blij zijn dat Francis Underwood president is geworden. Bovendien heeft hij zijn vrouw (Robin Wright in de rol van Claire Underwood) een prominente positie toegespeeld waar ze eigenlijk helemaal niet geschikt voor is. Hij krijgt dan ook geen steun om zich herkiesbaar te stellen na de eerste termijn terwijl de spanningen in het gezin Underwood verder oplopen. Wanneer Francis ook nog een biografie laat schrijven door de maker van een game, maakt hij het zichzelf wel heel moeilijk.

Dit derde seizoen is het eerste seizoen waarin we zien dat het kaartenhuis dat Francis heeft opgebouwd toch wel heel wankel is. Ik durf zelfs te zeggen dat dit derde seizoen het meest interessante seizoen in de hele serie is terwijl dit derde seizoen echt niet zonder de gebeurtenissen in de eerste twee seizoenen kan. Je moet de voorgeschiedenis gewoon kennen.

Hoewel we ieder seizoen hebben kunnen genieten van hoe Francis een stapje omhoog doet, is dit in het derde seizoen simpelweg niet meer mogelijk. Er is geen hogere rang. Is er dan nog ruimte voor een goed vierde seizoen? Zeker. Het derde seizoen heeft een hele interessante cliffhanger. Ik kan niet wachten.

Naast alle afleveringen in Full HD met minimale compressie bevat deze blu-ray uitgave een aantal extra’s. Daarvan is de extra ‘Dood in New Mexico’ exclusief voor Blu-Ray gemaakt. Verder staan er uitgebreide behind the scenes beelden op waarbij veel aandacht is voor de politiek in de serie.

House of Cards seizoen 3 ligt vanaf 8 juli in de winkel. Reserveren/kopen kan o.a. via bol.com.

Er is maar één manier om Netflix series beter te beleven dan op Netflix zelf en dat is op Blu-Ray. Geen onnodige compressie en extra's die online niet te vinden zijn. Voor de ware fans van de serie checkten we afgelopen week de Blu-Ray release van het derde seizoen. In het eerste seizoen van House of Cards zagen we hoe Kevin Spacey zijn legendarische rol als Francis Underwood neerzet. Zijn plan is duidelijk. Er is maar één manier om zonder een enkele stem de president van Amerika te worden en dat is voor het tot vice president te schoppen. Met…

Opsomming: Kevin Spacey blijft ook in dit derde seizoen stevig in zijn rol zitten terwijl het voor het eerst echt allemaal tegen blijkt te zitten. We zien hoe de rol van het presidentschap zijn trots is, maar ook veel te zwaar blijkt te zijn. Bovendien zien we hoe zijn kleine gezin uit elkaar lijkt te vallen.

0

*