Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Falling Skies Seizoen 2 (DVD)

Review: Falling Skies Seizoen 2 (DVD)

>Spielberg’s Falling Skies is in Amerika inmiddels aan haar vierde seizoen begonnen. Hier in Nederland ligt sinds een paar dagen het tweede seizoen in de schappen. Een seizoen dat de sci-fi serie letterlijk naar een nieuw niveau tilt.

Recap seizoen 1

In het eerste seizoen leren we de karakters van de 2nd Mass kennen. Een enorme groep burgers en militairen die probeert om een invasie van aliens te overleven. Waar de militairen in de groep onder leiding staan van Captain Weaver (Will Patton), is geschiedenisleraar Tom Mason (Noah Wyle) min of meer de leider van de gewone burger.

Gedurende het eerste seizoen zien we hoe Tom Mason zijn best doet om zijn gezin te herenigen. Zijn kroost is niet compleet doordat aliens uit blijken te zijn op kinderen. Ook die van Tom. De missies om zijn zoons te redden conflicteren met regelmaat met de belangen van Captain Weaver en dat voert de spanningen tussen de twee enorm op. Wanneer alles goed lijkt te komen, gaat Tom echter zelf met de aliens mee, en daar sloot Spielberg het boek voor seizoen 1.

Seizoen 2

In dit tweede seizoen komen we veel meer te weten over de buitenaardse indringers, maar zien we ook dat zoon Ben Mason (Connor Jessup) niet helemaal los is gekomen van het buitenaardse volk. Sterker nog, er blijkt een band te zijn ontstaan die de oorlog tussen mens en alien weleens flink kan beïnvloeden. Daarnaast blijkt er een kolonie mensen te bestaan die leven in luxe. Nouja, dat is het gerucht.

Het verhaal van het eerste seizoen van Falling Skies leek zich vooral op één enkele locatie af te spelen. De groep probeerde zich letterlijk voor de aliens te verschuilen en koos vooral de verdediging. Aan het einde van het seizoen zette de groep langzaam aan de aanval in en in seizoen twee wordt die lijn doorgetrokken. Daarnaast gaat de groep ook echt op pad, wat nieuwe gevaren en mogelijkheden met zich meebrengt. Dit, en de cast die veel beter in haar rol zit, leidt tot een seizoen wat veel spannender en dynamischer is geworden dan het eerste seizoen.

Stonden de tien afleveringen van het eerste seizoen nog keurig op twee schijfjes gedrukt, staat het tweede seizoen op drie DVD’s. Warner Bros heeft er namelijk de nodig eextra’s op gepompt. Natuurlijk vinden we hiertussen een preview voor het derde seizoen. Een welkome aanvulling gezien dit tweede seizoen wederom een sterke cliffhanger heeft gekregen.

Falling-Skies-2-Unboxed

Ook gaat de serie ons veel meer vertellen over de aliens en de verschillende vormen waarin ze komen. Ook hierin zitten ware evoluties in dit tweede seizoen. Verder is er een overdaad aan materialen die je een blik achter de schermen geven. Waar voor je geld dus.

Spielberg's Falling Skies is in Amerika inmiddels aan haar vierde seizoen begonnen. Hier in Nederland ligt sinds een paar dagen het tweede seizoen in de schappen. Een seizoen dat de sci-fi serie letterlijk naar een nieuw niveau tilt. Recap seizoen 1 In het eerste seizoen leren we de karakters van de 2nd Mass kennen. Een enorme groep burgers en militairen die probeert om een invasie van aliens te overleven. Waar de militairen in de groep onder leiding staan van Captain Weaver (Will Patton), is geschiedenisleraar Tom Mason (Noah Wyle) min of meer de leider van de gewone burger. Gedurende het…

FX

Opsomming: Falling Sieks seizoen 2 is vele malen beter dan het eerste seizoen. Dit maakt ook dat het seizoen met 10 afleveringen veel te kort aanvoelt. Na het slotstuk wil je meteen door en dat maakt de serie heel sterk. Ik kan niet wachten tot seizoen 3 in de schappen ligt.

90

*