Home / Hardware / Audio / Review: Dragon War Aegis Wireless Gaming Headset (PS4)

Review: Dragon War Aegis Wireless Gaming Headset (PS4)

De lijn van Dragon War breidt zich steeds verder uit. Zo ook het imago. Van prijsvechter tot pro gaming brand. Gekenmerkt met de draken tribal raakt Dragon War met de Aegis Wireless Gaming Headset voor de Playstation een gevoelige snaar. De snaar van: hebben, hebben, hebben!

Niemand zal het ontkennen: de Aegis van Dragon War lijkt wel heel erg op het stoerdere broertje van de Turtle Beach Ear Force Stealth 500P. Het design, de kleuren, de lichtgevende oorschelp, alleen de prijs is anders. Voor de concurrent van de Aegis tel je al snel 150,- euro neer terwijl de Dragon War versie al voor 75,- euro te koop is!

De Aegis komt met een aantal extra’s, zoals je zult zien in de Unboxing video, een aantal micro usb kabels, een lader, extra kabeltjes, Optische kabel en wat boekjes. De headset zet je aan door de powerknop in te houden. De LED draken gaan branden en hij is klaar voor gebruik wanneer je deze aansluit met één van de kabels. Wil je de headset verbinden via blue tooth dan houdt je de ‘pairing’ knop in en de Playstation vindt hem al gauw.

Looks

De looks van de Aegis zijn nog iets verder gepimpt dan zijn concurrenten. Deze headset is ontworpen om de bad ass look van Dragon War eens goed te laten doordringen. Dankzij de afneembare microfoon met bone structure, die overigens ook in de hoofdband is doorgevoerd, geeft het de headset een robuust uiterlijk. Daarnaast is het LED logo van de draak doorgevoerd in de oorschelpen die achter een glasachtige look doorschemeren in verschillende kleuren. De kussens zien er mooi uit in de blauwe, leerachtige looks en zelfs het lettertype ziet er stoer uit.

dav

Sounds

Deze Aegis voor de PS4 van Dragon War is dé manier om helemaal op te gaan in muziek of games door het geperfectioneerde geluid in combinatie met de oorschelpen die jou en de omgeving afsluiten van geluid. De Aegis onderdrukt ruis zodat de geluidskwaliteit altijd optimaal blijft. Voor spraaktoepassingen of in multiplayer modi, levert de headset een uitstekende spraakkwaliteit.

Feels

De Aegis zit comfortabel zodat je hem urenlang probleemloos kan dragen. het ergonomische design, robuust en toch light in gewicht zorgt immers voor een perfecte pasvorm. Via een USB heb je alle ruimte om te spelen, maar mocht je toch wat stroom nodig hebben dan kan de USB kabel van de hoofdtelefoon probleemloos aan je PS4, PC of met je stekker uitgang aan je controller, of andere apparatuur.

De Dragon War Aegis Wireless Gaming Headset voor PS4 is een stoere en comfortabele headset die zorgt voor urenlang speelplezier. Het geluid is prachtig en de overkoepelende oorschelpen zorgen voor weinig overlast. De spraak is kraakhelder en de microfoon is afneembaar. De prijs van deze headset is rond de € 75,00 wat de Aegis tot een super headset maakt.

• Cool design
  • Draagcomfort
  • Helder geluid

• Over de top design?

De lijn van Dragon War breidt zich steeds verder uit. Zo ook het imago. Van prijsvechter tot pro gaming brand. Gekenmerkt met de draken tribal raakt Dragon War met de Aegis Wireless Gaming Headset voor de Playstation een gevoelige snaar. De snaar van: hebben, hebben, hebben! Niemand zal het ontkennen: de Aegis van Dragon War lijkt wel heel erg op het stoerdere broertje van de Turtle Beach Ear Force Stealth 500P. Het design, de kleuren, de lichtgevende oorschelp, alleen de prijs is anders. Voor de concurrent van de Aegis tel je al snel 150,- euro neer terwijl de Dragon War…

Looks
Feels
Sounds