Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Batman Unlimited: Animal Instrincts (DVD)

Review: Batman Unlimited: Animal Instrincts (DVD)

>In navolging van de Batman Unlimited animatieserie (22 afleveringen) eerder dit jaar zijn tot nu toe twee films verschenen. Batman Unlimited: Animal Instrincts die we vandaag bespreken en Batman Unlimited: Monster Mayhem wlke later dit jaar verschijnt. Opvallend genoeg is de serie niet in Nederland uitgebracht. Het is dan ook onze eerste kennismaking met het Batman Unlimited universum.

Batman Unlimited: Animal Instrincts is geen opvolger van het geniale Batman vs. Robin. Die film verscheen onlangs op DVD. De wereld van Batman Unlimited is gebaseerd op de speelgoedcollectie van Mattel.

De wereld van de laatste Batman films, maar ook de wereld van de DC Comics serie Green Arrow zijn erg donker van opzet terwijl de verhalen best heftig zijn. Hierdoor zijn de films en series vooral gericht op volwassenen. Batman Unlimited is duidelijk wel weer op kinderen gericht. De wereld is lichter, maar het verhaal is ook een stuk oppervlakkiger terwijl het voor volwassenen zeker nog interessante componenten bevat.

Met de langgerekte lichamen van de karakters krijg ik tijdens het kijken het gevoel van jaren 80 cartoons terwijl de wereld van Batman Unlimited zeer futuristisch is. Dit zien we terug in de gadgets van Batman en zijn vrienden, maar ook in de vijanden die Batman in Batman Unlimited: Animal Instrincts tegen het lijf loopt.

Ik noemde het al eerder, Batman staat er niet alleen voor in Batman Unlimited: Animal Instrincts. Hij krijgt in deze film ondersteuning van Red Robin, Night Wing, Flash en de Green Arrow. Opvallend is dat de Green Arrow gewoon Arrow wordt genoemd, maar hij is nog wel groen. Hoewel Arrow en Flash nog niet eerder in de straten van Gotham gezien zijn, lijkt het team wel heel goed op elkaar te zijn ingespeeld.

Het team superhelden mag het opnemen tegen de Pinguin en zijn kornuiten Silverback, Cheetah, Man-Bat en Killer Croc. Waar deze supercriminelen een al een flinke uitdaging vormen voor Batman en zijn vrienden, hebben de criminelen ook nog een leger robotdieren tot hun beschikking.

Verhaaltechnisch blijft het verhaal van Batman Unlimited: Animal Instrincts een beetje oppervlakkig zoals je bij een animatieserie zou verwachten. Dit moet om de films ook voor kinderen interessant te houden. Toch zit het wel zo in elkaar gedraaid dat het eindspel tussen de karakters lastig te voorspellen is. Ook voor mij als volwassen kijker en dat is best knap.

Aan extra’s geen gebrek bij deze DVD uitgave en… stiekem zijn die minimaal net zo leuk als de film zelf. Er staan namelijk de nodige DC Nation shorts op en twee complete cartoons. Warner Bros. heeft duidelijk haar best gedaan in de samenstelling van de DVD.

Batman Unlimited: Animal Instincts is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.

In navolging van de Batman Unlimited animatieserie (22 afleveringen) eerder dit jaar zijn tot nu toe twee films verschenen. Batman Unlimited: Animal Instrincts die we vandaag bespreken en Batman Unlimited: Monster Mayhem wlke later dit jaar verschijnt. Opvallend genoeg is de serie niet in Nederland uitgebracht. Het is dan ook onze eerste kennismaking met het Batman Unlimited universum. Batman Unlimited: Animal Instrincts is geen opvolger van het geniale Batman vs. Robin. Die film verscheen onlangs op DVD. De wereld van Batman Unlimited is gebaseerd op de speelgoedcollectie van Mattel. De wereld van de laatste Batman films, maar ook de wereld…

Animatie

Opsomming: Zo geweldig leuk als Batman vs. Robin is Batman Unlimited: Animal Instrincts zeker niet, maar de film richt zich dan ook duidelijk meer op kinderen. Vermakelijk is hij wel, zeker als we de extra's meerekenen.

70

*