Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Atomic Blonde (Blu-Ray)

Review: Atomic Blonde (Blu-Ray)

Afgelopen zomer was ze een hit in de bioscoop. Met de naam Lorraine Broughton zette Charlize Theron dé vrouwelijke 007 neer. Of misschien wel de 007 killer. Deze Britse geheim agente knokt zich met veel meer spektakel door haar missie.

In de film zien we hoe onze Atomic Blonde naar hartje Berlijn wordt gestuurd. Daar is het haar missie om een belangrijk dossier af te leveren. Al snel blijkt ze op de radar van andere spionnen te staan en moet ze proberen te overleven in de Duitse hoofdstad.

Hoewel beiden spionnen voor de Briste overheid zijn, is het contrast tussen 007 en Lorraine Broughton enorm. Waar 007 vooral beheerst het gevecht in gaat, is onze Atomic Blond één brok rauwe realiteit die keihard van d’r afvecht. Toch is het spektakel er zeker wel, laat staan de voorliefde voor mooie vrouwen. Ja, die Lorraine Broughton is een spion met ballen.

Qua vormgeving zien we dit rauwe ook terug. Veel koele tinten in het beeld, veel gespeel met beeldruis; alles om de film realisme mee te geven. Voor mij werkt dit enorm goed. Ik zit echt twee uur lang op het puntje van mijn stoel; en dan zijn er nog de vele extra’s.

Universal heeft veel moeite gestoken in de promotie van Atomic Blonde. Dit merkten we deze zomer al toen we hele leuke fanpacks mochten weggeven aan onze lezers. Ook de bonus features zijn gewoon goed uitgewerkt. Het meest interessante voor mij was anatomy of a fight scene waarbij je te zien krijgt hoe enorm veel tijd en aandacht er uit gaat naar het neerzetten van een gevecht. Daarnaast is er veel informatie over Berlijn als setting voor dit spionageverhaal en waarom ze nou juist een vrouw hebben gekozen voor de hoofdrol. Tenslotte zit er nog een Digital UV code bij zodat je Atomic Blonde op ieder platform kunt downloaden.

Afgelopen zomer was ze een hit in de bioscoop. Met de naam Lorraine Broughton zette Charlize Theron dé vrouwelijke 007 neer. Of misschien wel de 007 killer. Deze Britse geheim agente knokt zich met veel meer spektakel door haar missie. In de film zien we hoe onze Atomic Blonde naar hartje Berlijn wordt gestuurd. Daar is het haar missie om een belangrijk dossier af te leveren. Al snel blijkt ze op de radar van andere spionnen te staan en moet ze proberen te overleven in de Duitse hoofdstad. Hoewel beiden spionnen voor de Briste overheid zijn, is het contrast tussen…

Casting
Afwerking

Opsomming: Atomic Blonde was deze zomer al dé verrassing voor mij. De trailer pakte me meteen, maar ik ben een thuiskijker. Het kostte moeite om te wachten tot de Blu-Ray eindelijk in de bus lag en nee, de trailer stelde absoluut niet teleur. Wat een topfilm!

98

Die man met de snor, dat is wat ik vaak hoor. Een groot fan van series en films, maar stiekem ook wel interesse voor games. Your man at the spot, that’s me!

*