Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: The Marine 4: Moving Target (DVD)

Review: The Marine 4: Moving Target (DVD)

>‘There is no greater force than an American Hero’ is de volledige ondertitel van deze vierde film uit de The Marine series. Een film in samenwerking met WWE (World Wrestling Entertainment). Tsjah, dan verwacht je dat ze op de vuist gaan. Maar het is gewoon non-stop lekker knallen in deze film ;-).

We ontmoeten ex-marinier Jake Carter vlak voor zijn eerste missie als huurlingbeveiliger. Zijn eerste opdracht voor de nieuwe baas is meteen een zware. Met een groep andere huurlingen moet een klokkenluidster beschermd worden. De legertop blijkt corrupt en zij heeft als hacker alle bewijzen verzameld. Het meisje en het bewijs moet dan ook veilig bij de openbaar aanklager aankomen om zo de criminelen uit de legertop te wippen. Jake heeft ook ervaring met deze corrupte organisatie. Zo was hij met zijn maten op een missie met kogelvrije vesten die niet werkten. Het meisje en het bewijs afleveren is dus ook een vergelding voor de maten die Jake in de strijd heeft verloren aan de corruptie.

Al snel gaat het mis. De corrupte legerleiding heeft hun beste huurling met zijn team op een missie gezet om het bewijs te onderscheppen en het meisje om te brengen. Al snel blijkt dat groentje Jake de enige beveiliger is die de eerste aanvallen weet te overleven. Vanaf dat moment begint een achtervolging waarbij zelfs de plaatselijke politie in haar goedheid niet te vertrouwen blijkt.

Het Amerikaans worstelen is al jaren één grote vrijpartij van acteurs die het publiek graag doen geloven de meest krankzinnige moves uit te kunnen voeren. Inderdaad, ik ben geen fan. Met World Wrestling Entertainment als leverancier van hoofdrolspelers Mike ‘ The Mix’ Mixanin en Summer Rae hoopte ik stiekem toch op een beetje geworstel, maar dat blijkt er niet in te zitten. Helaas en gelukkig tegelijkertijd. Behalve dat de acteurs uit de stal van WWE komen is er geen moment dat ik het idee heb dat het Amerikaans worstelen gepromoot wordt. In plaats daarvan is The Marine 4: Moving Target gewoon een heerlijke actiefilm met een aardig verhaal en een leuke twist. Bovendien verloopt het verhaal lekker vlot.

In de extra’s is wel wat meer ruimte ingeruimd voor WWE en haar acteurs. Fans van de worstelsport krijgen daarmee dus toch gewoon hun portie. Daarnaast gaan de extra’s verder in op de voorgaande The Marine films. Oja, deze film is prima te kijken als je die eerdere films niet kent. Het verhaal staat prima op zichzelf.

The Marine 4: Moving Target is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.

'There is no greater force than an American Hero' is de volledige ondertitel van deze vierde film uit de The Marine series. Een film in samenwerking met WWE (World Wrestling Entertainment). Tsjah, dan verwacht je dat ze op de vuist gaan. Maar het is gewoon non-stop lekker knallen in deze film ;-). We ontmoeten ex-marinier Jake Carter vlak voor zijn eerste missie als huurlingbeveiliger. Zijn eerste opdracht voor de nieuwe baas is meteen een zware. Met een groep andere huurlingen moet een klokkenluidster beschermd worden. De legertop blijkt corrupt en zij heeft als hacker alle bewijzen verzameld. Het meisje en het…

Actie

Opsomming: Een filmserie waarbij het niet belangrijk is of je wel of niet de voorgaande delen hebt gezien. Tot nu toe ging dat alleen bij James Bond goed. De mannen achter The Marine 4 is dit nu ook gelukt. De actiefilm kijkt echt heerlijk weg en duurt niet al te lang. Bovendien is het verhaal ook niet al te plat. De beste actiefilm van deze maand.

80

*