Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: The Fall (DVD/Blu-ray)

Review: The Fall (DVD/Blu-ray)

>Een kat en muis spel tussen inspecteur Gibson en seriemoordenaar Spector, zo goed geschreven en geacteerd dat het je sidderend achterlaat in je stoel. Deze Lumière Crime Serie is nú volledig op Netflix te zien!

Het regent vaak in Belfast, de stad waar het zich allemaal afspeelt. Het is er voornamelijk bewolkt en grauw. Tenminste, dat is wat je als kijker vooral meekrijgt van de omgeving. Spaarzaam komt er zonneschijn in voor, zorgvuldig uitgekozen lijkt het wel. Inspecteur Stella Gibson, een fantastische rol van Gillian Anderson (The X-Files), is vanuit het zuiden op de zaak gezet. Een moeilijke en ongrijpbare zaak omtrent mysterieuze moorden. De slachtoffers, allen vrouw. Allen donkerharig en succesvol in hun carrière. Tegelijkertijd zien we als kijker de moordenaar zijn werk doen. Zorgvuldig uitstippelend en denkend hoe en waar hij toe zal slaan. Soms zelfs onder de ogen van familie en vrienden, al hebben die natuurlijk geen flauw idee waar Paul Spector (Jamie Dornan bekend van Fifty Shades of Grey) werkelijk mee bezig is.

PackshotTF2PackshotTF1

Op het bureau wordt Stella Gibson bijgestaan door de baas van het district, Jim Burns. Jim heeft in het verleden een korte affaire met Stella gehad en kan haar, nu hij haar weer ziet, niet uit zijn hoofd zetten. Spector heeft thuis gewoon een vrouw en twee kinderen zitten die denken dat hij aan het werk is bij een zelfmoord hulplijn. Dat kost hem veel tijd, zo zegt hij en hij maakt er moeilijke gevallen mee, zo zegt hij. In het dagelijks leven werkt hij voor de GGD in Belfast en is therapeut voor mensen die bijvoorbeeld hun kind zijn kwijtgeraakt door een ongeval of ziekte. Ook daar ligt een deel van het verhaal. Een echtpaar uit het wat armere milieu van Belfast dat hun zoontje op die manier verloren heeft wordt door Spector op bijzondere wijze geholpen en wel zo dat de man van het stel een steeds grotere hekel aan hem begint te krijgen. Deze verhaal lijn zal The Fall een belangrijke rol spelen. Bij Stella wordt het er echter ook niet makkelijker op als er een collega, die ze een nachtje over de vloer heeft gehad, de volgende dag bruut vermoord wordt. Haar koele blik op de wereld van mannen zorgt er in The Fall niet zelden voor dat ze zichzelf ongenaakbaar maakt.

afbeeldingTheFall

The Fall heeft nog veel meer personages in zich die beklijven. Katie Benedetto als de oppas van de Specter kinderen bijvoorbeeld of Glen Martin, de rechercheur die Spector ondervroeg tijdens een regulier onderzoek maar er verder maar niets achter zocht toen deze met een onduidelijk alibi kwam.Wat The Fall goed maakt is dat alles op zijn plek valt. Schrijver, regisseur, acteurs en productie. Allen met dezelfde blik. Dit jaar komt seizoen 3 van The Fall op het scherm. Wij zijn benieuwd en laven ons ondertussen nog eenmaal aan deel 1 en 2. Verkrijgbaar bij Bol.com en sinds deze maand in zijn geheel te zien op Netflix.

Een kat en muis spel tussen inspecteur Gibson en seriemoordenaar Spector, zo goed geschreven en geacteerd dat het je sidderend achterlaat in je stoel. Deze Lumière Crime Serie is nú volledig op Netflix te zien! Het regent vaak in Belfast, de stad waar het zich allemaal afspeelt. Het is er voornamelijk bewolkt en grauw. Tenminste, dat is wat je als kijker vooral meekrijgt van de omgeving. Spaarzaam komt er zonneschijn in voor, zorgvuldig uitgekozen lijkt het wel. Inspecteur Stella Gibson, een fantastische rol van Gillian Anderson (The X-Files), is vanuit het zuiden op de zaak gezet. Een moeilijke en ongrijpbare…

Spanning
Script

Opsomming: Beklemmend goede Crime Serie met uitmuntende acteerprestaties en een zeer goed geschreven Scenario!