Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Rebound (Les Revenants) seizoen 2 (DVD)

Review: Rebound (Les Revenants) seizoen 2 (DVD)

>Het vervolg van de Franse hitserie die inmiddels miljoenen mensen aan de buis gekluisterd heeft. Toegegeven, deze schrijver had nog niet eerder van de serie gehoord en kreeg het tweede seizoen van Rebound pasgeleden onder ogen. Na enkele afleveringen en wat inlezen begint het ook bij mij allemaal wat duidelijker te worden.

Deze serie is echt heel erg mooi, spannend en intrigerend tegelijk. Het verhaal wordt in Rebound gewoon vervolgd alsof er niet een kleine pauze tussen seizoen 1 en 2 heeft gezeten. Het speelt zich allemaal af in een Frans bergdorp aan de rand van een ingestorte stuwdam. Met kleine brokjes informatie wordt duidelijk hoe dat allemaal gekomen is. Wat wel al meteen duidelijk is is dat het stadje volledig van de buitenwereld is afgesloten. Het is een half jaar geleden dat de teruggekeerde doden weer verdwenen in de bergen. Sindsdien is er niets meer van hen vernomen. De dam wordt bewaakt door het leger en die helpt de bewoners die hebben besloten te blijven. Hoewel er een storm van geruchten over teruggekeerde doden de rest van het land heeft bereikt, wil de overheid nergens van weten. Op een dag komt er een mysterieuze man naar het dorp met de naam Berg. En is het toeval dat er dan ineens vanuit de bergen steeds meer doden terugkeren?

scene rebound de inspecteur rebound

Toch lijkt het alsof er twee soorten doden zijn. Degene die zich echt gedragen als zombies en degene die op zoek zijn naar andere overledenen of nog levende familieleden. Dat niet iedereen uit het stadje er een schone lei op na houdt is alleen maar olie op het vuur. We zien misdaden uit het verleden die hun slachtoffers nu nog achtervolgen. De serie zit vol met mooie vergezichten en stemmige muziek. Hij is prachtig gemaakt en je kunt zien dat er kosten nog moeite zijn gespaard om er echt een Twin Peaks-achtig sfeertje aan te geven. Elk shot is ‘leeg’. Volkomen stil, net zoals bij The Walking Dead. Het verschil met die serie is echter groot. Bij The Walking Dead zijn de doden echte zombies en uit op levend mensenvlees. De doden uit Rebound of Les Revenants zoals de serie in het origineel heet, zijn vooral uit op hereniging. De acteerprestaties zijn prima.Vooral het jonge meisje Lena gespeeld door Jenna Thiam wordt erg goed neergezet. Van haar zal het ook niet lang duren voordat ze  internationaal doorbreekt.

Een Amerikaanse versie is er inmiddels ook al, The Returned. Dat krijg je met succes. Maar gelukkig kunnen wij de serie ook in huis halen in de originele versie. Rebound is een bij vlagen heftige en prachtig gestileerde filmische serie. Met dank aan TripleP voor het recensie exemplaar.

Het vervolg van de Franse hitserie die inmiddels miljoenen mensen aan de buis gekluisterd heeft. Toegegeven, deze schrijver had nog niet eerder van de serie gehoord en kreeg het tweede seizoen van Rebound pasgeleden onder ogen. Na enkele afleveringen en wat inlezen begint het ook bij mij allemaal wat duidelijker te worden. Deze serie is echt heel erg mooi, spannend en intrigerend tegelijk. Het verhaal wordt in Rebound gewoon vervolgd alsof er niet een kleine pauze tussen seizoen 1 en 2 heeft gezeten. Het speelt zich allemaal af in een Frans bergdorp aan de rand van een ingestorte stuwdam. Met…

Serie
Productie

Opsomming: Geweldige serie met een zeer mooi sfeerbeeld. Vergeet het Frans en je wordt met je haren het verhaal in gesleept!