Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: LEGO Chima Seizoen 1 (DVD)

Review: LEGO Chima Seizoen 1 (DVD)

>Afgelopen week heb ik me door vier DVD’s vol LEGO Chima mogen werken. Inderdaad, het eerste seizoen van de populaire animatieserie verscheen afgelopen maand op DVD, dus tijd om te kijken hoe de plastic helden tot leven worden gewekt op de DVD box van Warner Bros.

LEGO Chima gaat over de eeuwige strijd tussen goed en kwaad. Ditmaal met het geheimzinnige Chi dat een fantasiewereld dreigt te verscheuren. Op die fantasiewereld wonen verschillende soorten mensachtige dieren die ooit vrienden waren, maar nu dus verscheurd over de Chi. We volgen dan ook een kleine groep helden die begrijpt waar het bij Chi allemaal om gaat. Een groep helden die proberen om hun wereld van de ondergang te redden.

Het eerste dat opvalt, is dat de animatie van LEGO Chima behoorlijk rijk is aan detail. Iets dat ik bij kinderanimatieseries toch vaak mis. Sterker nog, ik ben van mening dat LEGO Chima op dit genied echt een voorbeeld zet. De manier waarop LEGO tot legen is gewekt is minder origineel, maar we zijn natuurlijk wat verwend geraakt met alle LEGO films die Warner Bros. produceert. Het is logisch dat ze het bekende trucje zoveel mogelijk herhalen en dat blijkt ook helemaal niet erg. Kwalitatief zit de serie gewoon goed in elkaar.

Een feest van herkenning zijn natuurlijk de bouwsets uit de winkels die regelmatig opduiken, net als de bijbehorende Chima karakters. Het verhaal is niet al te moeilijk, maar ook lekker divers. Hierdoor kijkt de serie prettig weg voor kinderen van verschillende leeftijden.

Dat Warner Bros. Haar best heeft gedaan om deze druiperige nazomer op te vullen merk je meteen wanneer je aan de serie begint. We starten met 20 reguliere afleveringen van 20 minuten en daarna heeft Warner Bros. ook nog eens een berg webisodes op de DVD’s geperst. Al met al uren kijkplezier voor grote, en kleine LEGO fans.

Ben ik misschien wat te positief over deze release van Warner Bros? Ja, er valt zeker wel wat op te merken over de serie. Zo is het jammer dat Warner Bros. de originele Engelse stemmen niet beschikbaar heeft gesteld tijdens het kijken naar de reguliere afleveringen. Daar staat tegenover dat de webisodes weer niet voorzien zijn van de Nederlandse stemmen en namen. Volwassenen zijn dus verplicht om de reguliere afleveringen in het Nederlands te kijken terwijl kinderen verplicht zijn om tijdens de Webisodes naar de ondertiteling te kijken. Twee compleet verschillende werelden dus.

Afgelopen week heb ik me door vier DVD's vol LEGO Chima mogen werken. Inderdaad, het eerste seizoen van de populaire animatieserie verscheen afgelopen maand op DVD, dus tijd om te kijken hoe de plastic helden tot leven worden gewekt op de DVD box van Warner Bros. LEGO Chima gaat over de eeuwige strijd tussen goed en kwaad. Ditmaal met het geheimzinnige Chi dat een fantasiewereld dreigt te verscheuren. Op die fantasiewereld wonen verschillende soorten mensachtige dieren die ooit vrienden waren, maar nu dus verscheurd over de Chi. We volgen dan ook een kleine groep helden die begrijpt waar het bij…

Animatie
Taalopties

Opsomming: LEGO Chima Seizoen 1 bevat een enorme hoeveelheid aan LEGO animatie waar jonge, en oude fans veel plezier aan zullen beleven. Dat de serie zelf niet in het Engels te kijken is, is een groot gemis, zeker ten opzichte van de Engelstalige webisodes die op de schijfjes verzameld zijn. Verder is het gewoon een heerlijke serie.

80

*