Home / PC & Consoles / PC / Review: Fallout 4 Automatron DLC (PS4)

Review: Fallout 4 Automatron DLC (PS4)

>Bethesda heeft zijn eerste DLC uitgegeven in de vorm van Automatron. Versla de Mechanist want robots beheersen de CommonWealth! Hier lees je wat je kunt verwachten van de DLC!

Het verhaal en de toepassing van robots

Laten we beginnen bij het verhaal. Je krijgt een noodsignaal van een karavaan dat onder vuur ligt door robots. Eenmaal ter plaatse vind je inderdaad de metalen schavuiten. Je komt echter te laat voor de rest, behalve voor een robot genaamd Ada. Dit is een vriendelijke robot die wraak wil nemen op de Mechanist. Dit blijkt een superschurk te zijn die de landen terroriseert met een overvloed aan moorlustige robots. Je leert dat er een tegenstrijdigheid is. De Eyebots van de Mechanist verkondigen dat de Mechanist de mensen komen helpen maar tegelijkertijd schieten de robots op alles wat ook maar beweegt. Vreemd he? Afijn, hier begint je questlijn van 4 quests. Na de eerste missie kun je een robot workbench maken. Je kunt nu robots maken! Hoe meer robots je tot schroot reduceert, de meer onderdelen je kunt gebruiken voor je eigen robots. Ada, krijg je er bij als companion. Al is deze buiten de verhaallijn om zeker niet spraakzaam. Als je haar aanspreekt krijg je meteen meuk in handen gedrukt die je wel kan gebruiken voor mats maar soms heb ik behoefte aan een praatje en niet aan bijvoorbeeld een teddybeer. Nou ja, misschien de teddybeer wel. 😉

Je moet een drietal Robobrain robots vinden met een radar beacon. Dit heeft Ada nodig om de locatie te bepalen van de schuilplaats van de Mechanist. In je quests kom je nog enkele robots tegen die ik niet nader ga benoemen anders is het dunne verhaal al helemaal uitgedund ;). Aan het einde van de rit wordt er het een en ander duidelijk, meer zeg ik er niet over. Met de verhaallijn ben je binnen een dag wel klaar. Maar de DLC kost maar €9,99, dus dagenlang vermaak kun je ook niet verwachten.

Nog even terugkomend op de robots. Als je ze gebouwd hebt dan kun je ze inzetten zoals je dat ook zou doen bij settlers! Je kunt er zoveel bouwen als je onderdelen hebt. Je kunt ze diverse ledematen geven en deze modden. Voor meer draagcapaciteit, of meer bescherming, meer schade etc. Diverse stemmen, en wapens voor in mêlee afstand of juist met lasers op afstand. Er zijn vele variaties mogelijk, ik schat in de 1000. Echt een leuke toevoeging aan de game!

De wapens en de tegenstanders

Het gaat echter niet alleen om de speeltijd die de DLC biedt, daarnaast heb je ook diverse nieuwe wapens tot je beschikking. Van de circkelzaag van een Mr. Handy tot een hoofd van een robot die laserstralen schiet. Daartussenin zitten een mooi zwaard en een heuse Tesla rifle. Genoeg gekke en leuke wapens dus om je even zoet te houden.

fallout-4-automatron-dlc-assaultron-head

Enne, dan moeten we ook wel nieuwe tegenstanders hebben toch? Het zijn robots! Ah nee, ja echt! Dit zijn enkele bekenden en ook nieuwe robots. Maar ook zeker veel junkbots. Dit zijn het type robots die aan elkaar zijn gelast en toevallig nog redelijk functioneel blijken te zijn… Als kanonnenvoer. Alle gekkigheid op een rijtje, er zijn genoeg diverse robots met ieder zijn sterke en zwakke punten om genoeg variatie te kunnen bieden. En mag ik je een tip geven. Kies de hacker perk als je deze DLC gaat doen. Je kunt dan vanaf een afstandje een robot uitschakelen of zijn zelfdestructie initiëren. Vooral dat laatste kan erg van pas komen. Hieronder de eerste missie tot de baas. Het moet wel een nog een  beetje een mysterie blijven!

Bethesda heeft zijn eerste DLC uitgegeven in de vorm van Automatron. Versla de Mechanist want robots beheersen de CommonWealth! Hier lees je wat je kunt verwachten van de DLC! Het verhaal en de toepassing van robots Laten we beginnen bij het verhaal. Je krijgt een noodsignaal van een karavaan dat onder vuur ligt door robots. Eenmaal ter plaatse vind je inderdaad de metalen schavuiten. Je komt echter te laat voor de rest, behalve voor een robot genaamd Ada. Dit is een vriendelijke robot die wraak wil nemen op de Mechanist. Dit blijkt een superschurk te zijn die de landen terroriseert met een…

Verhaal - 70%
Toevoeging voor de game - 70%
Prijs/kwaliteit - 75%

72%

Opsomming: Geen DLC waarvan je superveel van moet verwachten. Het verhaal is niet al te diepzinnig. De robots die je kunt maken is wel leuk en de wapens zijn ook vermakelijk. Voor €9,99 lijkt me dit een prima prijs aangezien je binnen een uur of 6 de verhaallijn wel uitgespeeld hebt.

72

*