Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Arrow – Seizoen 1 (DVD/Blu-Ray)

Review: Arrow – Seizoen 1 (DVD/Blu-Ray)

>De meeste superhelden worden enkel verfilmd. Met Arrow is dat anders. Deze groene superheld heeft een compleet eigen serie gekregen die nu te koop is. De afgelopen week heb ik de serie mogen checken.

Arrow vertelt het verhaal van Oliver Queen. Een jonge miljardairzoon die schipbreuk heeft geleden en op een vaag eiland heeft geleerd dat niet alles in het leven vanzelf aan komt waaien. Sterker nog, hij is daar een echte vechtersbaas geworden. De avonturen op het eiland vormen één deel van de verhaallijn die over het hele eerste seizoen loopt. Iedere aflevering komen we weer net iets meer te weten en vallen we soms verder in verbazing over wat Oliver heeft meegemaakt. Zeker voor wat betreft zijn mentor op het eiland en de duistere rol van zijn vader.

Eenmaal terug in zijn stad Starling City wordt Oliver als een echte held onthaald. Toch is er veel veranderd. Zijn kleine zusje is niet zo heel klein meer en zijn moeder blijkt een relatie met de COO van zijn vaders bedrijf te zijn aangegaan. Overigens is die ook nog eens benoemd tot de nieuwe CEO. Met andere woorden, hij is de baas geworden. Nouja, dat denkt hij. Er blijkt namelijk heel veel meer aan de hand met moeders en stiefpapsie, maar daar wil ik verder niets over vertellen.

Ondertussen blijkt Oliver een boekje in bezit te hebben. Een boekje met de zakenpartners van paps. Deze hebben allemaal, net als de vader van Oliver, dingen gedaan die slecht zijn voor de stad. Oliver besluit dan ook namens de stad op wraak uit te gaan. Dit doet hij met een groene cape en pijl en boog. Een pijl en boog waarmee hij het meest zwaarbewapende tuig te lijf gaat.

Dat de Green Arrow een karakter uit de stal van DC Comics is, zien we terug in de verhaallijn. Zo neemt Oliver het in de derde aflevering al op tegen DeadShot. Een van de superschurken uit de DC-stallen. Ook ander markante figuren maken later hun opwachting in Starling City.

Het hele eerste seizoen is 23 afleveringen rijk. Iedere aflevering duurt ongeveer 40 minuten en dit alles is, samen met de extra’s, op 5 discs geplaatst. Dat dit wat veel is, merk ik op de 65 inch TV waar ik de serie op heb gekeken. Vooral bij snelle beelden merk ik gewoon dat er teveel compressie op zit. Natuurlijk doet upscaling naar UHD resolutie al niet veel goeds voor de DVD kwaliteit, maar de compressie is toch echt teveel aanwezig. Jammer!

Naast de 23 afleveringen die het eerste seizoen rijk is, heeft Warner Bros. ook nog een paar extra’s op de discs weten te plaatsen. Zo vinden we een gag reel waarin we zien dat Oliver ook echt wel zijn grappige kanten heeft en leren we ontzettend veel over alle stunts in de serie. Ook komen we wat beeldmateriaal tegen dat niet is uitgezonden.

Arrow seizoen 1 ligt nu in de winkel.

De meeste superhelden worden enkel verfilmd. Met Arrow is dat anders. Deze groene superheld heeft een compleet eigen serie gekregen die nu te koop is. De afgelopen week heb ik de serie mogen checken. Arrow vertelt het verhaal van Oliver Queen. Een jonge miljardairzoon die schipbreuk heeft geleden en op een vaag eiland heeft geleerd dat niet alles in het leven vanzelf aan komt waaien. Sterker nog, hij is daar een echte vechtersbaas geworden. De avonturen op het eiland vormen één deel van de verhaallijn die over het hele eerste seizoen loopt. Iedere aflevering komen we weer net iets meer…

Lengte van de serie
Afwisseling van de afleveringen
Verhaallijnen
Grafische kwaliteit (DVD)

Opsomming: Soms heeft Arrow een beetje een te hoog soap-gehalte, maar over het algemeen kijken de afleveringen van Arrow lekker weg. De gastrollen voor bekende karakters uit de DC stallen zijn ook een enorm leuke toevoeging. Seizoen 2 is nu al in de maak en ik kan niet wachten tot ook die naar Nederland komt.

80

*