Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Air (DVD)

Review: Air (DVD)

>De wereld is vergaan en wederom is acteur Norman Reedus (The Walking Dead) één van de weinige overlevenden. Als technicus Bauer moet hij samen met collega technicu Cartwright de overgebleven mensen in leven houden.

De twee werken in een bunker waar enkele tientallen van de meest intelligente mensen liggen ‘opgeslagen’. Ze worden in een kunstmatige coma gehouden. De buitenlucht is extreem giftig geworden waardoor leven voor langere tijd niet meer mogelijk is. Elk half jaar worden de twee wakker om te controleren of alle systemen nog naar wens werken. Ze krijgen dan twee uur zuurstof waarna ze zelf weer in hun kunstmatige slaap gaan. Behalve deze keer.

De slaapmodule van Cartwright vat vlam waarna de twee op zoek moeten naar een alternatief. Wanneer de reserveonderdelen niet betrouwbaar blijken, ontstaat de vraag wat belangrijker is. Het leven van Cartwright of dat van één van de overlevenden. Hoe uitzichtloos is de situatie voor de mensheid? En wat gebeurt er als ze gaan kijken wat er nog meer in de bunker te vinden is?

Sony heeft de DVD voorzien van twee extra’s die een blik achter de schermen bieden. Verder zijn er geen opvallende extra’s.

Air is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.

De wereld is vergaan en wederom is acteur Norman Reedus (The Walking Dead) één van de weinige overlevenden. Als technicus Bauer moet hij samen met collega technicu Cartwright de overgebleven mensen in leven houden. De twee werken in een bunker waar enkele tientallen van de meest intelligente mensen liggen 'opgeslagen'. Ze worden in een kunstmatige coma gehouden. De buitenlucht is extreem giftig geworden waardoor leven voor langere tijd niet meer mogelijk is. Elk half jaar worden de twee wakker om te controleren of alle systemen nog naar wens werken. Ze krijgen dan twee uur zuurstof waarna ze zelf weer in…

Opsomming: Het einde van de wereld en Norman Reedus, in the Walkin Dead een perfecte combinatie. Air geeft een beetje hetzelfde gevoel, maar in een veel meer claustrofobische setting. Het verhaal is interessant, maar het wordt pas echt spannend aan het einde van de 91 minuten durende film en dat lijkt al heel snel, heel ver weg.

70

*