Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Trainwreck (DVD/Blu-Ray)

Review: Trainwreck (DVD/Blu-Ray)

Amerikaanse comedy met  Amy Schumer, Bill Hader en Tilda Swinton. Regie: Judd Apatow.Het verhaal van een vrouw van 30 met bindingsangst in het grote New York. Ze leeft er uitbundig op los en hopt van het ene feestje naar het andere en dito kerels.

Ze schrijft voor een soort FHM-achtig blad met een hysterische hoofdredacteur als baas. Ze haat sport en mensen die eraan doen vindt ze maar dom en daarom moet zij juist van haar baas een artikel schrijven over het wel en wee van een sport dokter. Deze dokter Aaron, gespeeld door Bill Hader, wil in eerste instantie niets weten van het vrij oppervlakkige en ongeïnteresseerde juffertje. Zij (Amy Schumer) ziet niets in deze charmante, voorkomende en intelligente man. Of toch? Tegen haar zus verteld ze dat ze hem eigenlijk wel leuk vindt, en dat vind ze maar eng. Haar zus is toch een beetje het prototype ‘Huisje, Boompje, Beestje’. Behalve dat ze getrouwd is met een gescheiden man met een wijsneuzig zoontje dan.

Train Wreck1Train Wreck3

Mening

Trainwreck is een echte Amerikaanse comedy. Maar gaat naar het einde toe toch meer over op ‘RomKom’. En dat is toch een beetje raar. Vooral aan het begin van de film zit je toch een beetje ongemakkelijk op je stoel als er in iedere zin en scene gerefereerd wordt aan sex. Trainwreck was in Amerika een succes (BoxOffice; 110 Miljoen Dollar) maar wist dat in de rest van de wereld niet te evenaren. Zou het een misschien iets met het ander te maken hebben? Je zou het wel zeggen. Amerikanen staan bekend om de wisselende moraal. Sex Drugs en Rock and Roll tegenover conservatisme en preutsheid. Juist daardoor is het ‘Oeh en Ah’ gehalte in hun humor zo groot. Wat Amy Schumer hier doet is heel simpel. Choqueren. Om de minuut een ‘Fuck’ eruit gooien en het constant hebben over piemels, beffen, veel verschillende sex partners hebben en drinken en wiet roken erbij. Ik kan het mis hebben, maar wij lachen hier toch minder hard om, raken ook niet gechoqueerd trouwens. Daarom stel ik voor de eerste 25 minuten van de film in zijn geheel te deleten. Gewoon weglaten, dan is Trainwreck best goed te doen. Eigenlijk wordt het dan een mainstream film over twee mensen uit verschillende werelden die tegen beter weten in verliefd op elkaar worden. Een verhaal dat iedereen kent, ook de afloop. Jammer dat Amy dat schoppen tegen het establishment niet ook in haar film consequent heeft volgehouden. Misschien had dat een betere Comedy van Trainwreck gemaakt.

De DVD bevat Deleted scenes en een blooper filmpje (die is wèl grappig!) en de Blu-Ray gooit daar nog Extendend en Alternate scenes bovenop! Verkrijgbaar vanaf 6 Januari 2016 bij onder andere Bol.com en Wehkamp. Met dank aan Triple P voor het recensie exemplaar.

Amerikaanse comedy met  Amy Schumer, Bill Hader en Tilda Swinton. Regie: Judd Apatow.Het verhaal van een vrouw van 30 met bindingsangst in het grote New York. Ze leeft er uitbundig op los en hopt van het ene feestje naar het andere en dito kerels. Ze schrijft voor een soort FHM-achtig blad met een hysterische hoofdredacteur als baas. Ze haat sport en mensen die eraan doen vindt ze maar dom en daarom moet zij juist van haar baas een artikel schrijven over het wel en wee van een sport dokter. Deze dokter Aaron, gespeeld door Bill Hader, wil in eerste…

Script
Productie

Opsomming: Sla de eerste 25 minuten over en je hebt een leuke romantische comedy. Amy Schumer slaat de plank een beetje mis met haar bedoeling om huidige conventies omver te gooien. Met een borrel en een paar goeie vrienden en de juiste leeftijd is ie best te doen denk ik.

60

*