Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: The Interview (Blu-Ray)

Review: The Interview (Blu-Ray)

>Het is zonder twijfel de meest controversiële film die Sony de laatste jaren op de markt bracht. Niet om de inhoud, maar omdat dit dé film is die enorme hacks bij Sony Pictures tot gevolgen had. Hacks die van Noord-Korea afkomstig zouden zijn en misschien wel enorm hebben bijgedragen aan de promotie van de film. Tijd voor mij om eens te kijken waar Noord-Korea zich zo druk over maakt.

The Interview is immers niet de eerste film die de leider van Noord-Korea onder vuur neemt. In Team America werd de vader van Kim Jong-Un al genadeloos op de hak genomen, maar toen in een duidelijke persiflage. Acteur Randall Park die voor de rol van Kim Jong-Un werd gescout blijkt in uiterlijk een wel heel goed gelijkende Kim Jong-Un neer te zetten.

De cover van de ‘Freedom Edition’ die wij ontvingen zet meteen de toon: “From the capitalist pigs who brought you Bad Neighbours and This is the End“. Op de achterkant zien we Seth Rogen in de rol van Aaron Rapaport met een machinegeweer tussen zijn benen. Daarmee geeft Seth meteen weg wat we eigenlijk al weten; The Interview zal weer veel penisgrappen bevatten. Dit blijft immers kenmerkend voor de films waarin Seth een rol speelt.

Seth’s tegenspeler is James Franco in de rol van talkshowhost Dave Skylark. Dat de twee goed op elkaar zijn ingespeeld is geen verrassing. Ze zijn vaker in dezelfde films te vinden en James Franco lijkt ook de perfecte kop te hebben om de overdreven talkshowhost te spelen.

Tenslotte is er nog een noemenswaardige acteur in het gezelschap. In de eerste tien minuten worden we geconfronteerd met Eminem die als zichzelf in de talkshow van Skylark zit. Opvallend is dat de rapper daar ‘live op TV’ uit de kast komt. Hierbij worden teksten uit het repertoire van Eminem gebruikt om de onthulling te onderstrepen. Een geniale opening.

Maar genoeg over de acteurs. The Interview gaat natuurlijk over het verhaal van Skylark en Rapaport. Rapaport is trots op zijn werk als regisseur van Skylark’s show, maar na 1.000 afleveringen te hebben geschoten komt hij er op pijnlijke wijze achter dat hij aan alle kanten wordt ingehaald. Hij wil meer dan bekentenissen van lokale beroemdheden. Hij wilt het nieuws halen door nieuws te maken. Wanneer bekend wordt dat de Noord-Koreaanse Kim Jong-Un een groot fan van Skylark is, weet hij de leider van het land voor een interview te strikken.

Op dat moment ziet Rapaport de wereld door een roze bril, maar dat verandert wanneer de CIA ineens voor hem staat. Zij willen dat Skylark het interview gebruikt om stilletjes een aanslag op de president uit te voeren. Dit zien de twee wel zitten tot Skylark kennis maakt met Kim Jong-Un. De leider van Noord-Korea lijkt in eerste instantie net zo’n groot feestbeest te zijn als Rapaport en Skylark en dat leidt tot een breuk tussen de twee Amerikanen.

Sony heeft de Freedom Edition van de Blu-Ray volgepropt met extra’s. Natuurlijk zijn er audio commentaren en gag reels, maar Sony heeft duidelijk de tijd en moeite genomen om heel veel leuke grappen rond het duo Skylark en Rapaport op beeld te zetten. Dit maakt The Interview eindelijk weer eens een Blu-Ray waarvan ik echt alle extra’s wil hebben gezien.

The Interview is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.

Het is zonder twijfel de meest controversiële film die Sony de laatste jaren op de markt bracht. Niet om de inhoud, maar omdat dit dé film is die enorme hacks bij Sony Pictures tot gevolgen had. Hacks die van Noord-Korea afkomstig zouden zijn en misschien wel enorm hebben bijgedragen aan de promotie van de film. Tijd voor mij om eens te kijken waar Noord-Korea zich zo druk over maakt. The Interview is immers niet de eerste film die de leider van Noord-Korea onder vuur neemt. In Team America werd de vader van Kim Jong-Un al genadeloos op de hak genomen,…

Opsomming: Hoewel er veel te doen is geweest rondom The Interview is het niet de beste comedy ooit, maar wel één van de betere waar het duo in te vinden is. Ook qua verhaal lijkt The Interview net even wat meer diepgang te bieden. Dit maakt de film perfect om met vrienden op de bank te kijken om zo het weekend af te trappen.

80

*