Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: The Blacklist Seizoen 2 (Blu-Ray)

Review: The Blacklist Seizoen 2 (Blu-Ray)

>Met The Blacklist lanceerde Sony vorig jaar een nieuwe crimiserie voor de man. Een serie waar we niet eindeloos toekijken hoe botjes worden afgestoft, maar een serie met superschurken die allemaal opgebost worden.

In Seizoen 1 maakten we kennis met Raymond ‘Red’ Reddington (James Spader). Zelf een supercrimineel die zich aangeeft bij de FBI. Hij heeft een lijstje. Zijn blacklist. Een lijst met namen van supercriminelen die hij wel weet te vinden en waar hij de achtergronden van weet. Zijn voorwaarde voor zijn overgave is dat hij betrokken is bij het oprollen van alle namen op zijn lijstje.

Oké, er blijkt nog een voorwaarde. Hij wil beslist werken met groentje Elizabeth Keen (Megan Boone), maar waarom is aan het einde van seizoen 1 nog steeds niet duidelijk. Nouja, er zijn sterke hints dat Red de vader van Elizabeth is. Hoe dan ook, haar mannetje Tom Keen (Ryan Eggold) blijkt niet zuiver en ook daar lijkt een link met Red’s activiteiten.

Seizoen twee wijkt nauwelijks af van het stramien dat in het eerste seizoen is neergezet. Aan het begin en einde van de uitzending komen we het meest te weten over het mysterie tussen Elizabeth, Tom en Red terwijl we de rest van de uitzending zien hoe het team weer een crimineel van de lijst werkt. Toch zijn er voor mijn gevoel meer ontwikkelingen in het verhaal van Red en Elizabeth dan we in het eerste seizoen hebben gezien. De laatste uitzending is zelfs bloedspannend en zet Elizabeth en… nee, dat verklap ik nog maar even niet. Dan is de spanning eraf 😉

Sony Pictures heeft de 22 afleveringen van The Blacklist seizoen 2 op zes schijfjes geperst. Er was nog wat ruimte over, dus heeft Sony ons van een extra docu over Red voorzien. Ook zien we op het schijfje hoe het creatieve proces achter de serie in elkaar steekt. Zo laten de makers zien hoe ze een superschurk als Vanessa Cruz bedenken. Verder zijn er vele verwijderde scènes en audiocommentaren.

Met The Blacklist lanceerde Sony vorig jaar een nieuwe crimiserie voor de man. Een serie waar we niet eindeloos toekijken hoe botjes worden afgestoft, maar een serie met superschurken die allemaal opgebost worden. In Seizoen 1 maakten we kennis met Raymond 'Red' Reddington (James Spader). Zelf een supercrimineel die zich aangeeft bij de FBI. Hij heeft een lijstje. Zijn blacklist. Een lijst met namen van supercriminelen die hij wel weet te vinden en waar hij de achtergronden van weet. Zijn voorwaarde voor zijn overgave is dat hij betrokken is bij het oprollen van alle namen op zijn lijstje. Oké, er…

Hoeveelheid afleveringen

Opsomming: 22 uitzendingen in één seizoen is lang. 958 minuten lang en hou dan de spanning maar eens vast. Gelukkig heeft Sony een goed team schrijvers aan het werk waardoor The Blacklist Seizoen 2 gewoon lekker wegkijkt en zo alle tijd heeft om op te bouwen naar de cliffhanger die mij lekker heeft gemaakt voor seizoen 3. Knap werk!

88

*