Home / PC & Consoles / PC / Review: Starcraft 2 Legacy of the Void

Review: Starcraft 2 Legacy of the Void

>De laatste installment van Starcraft 2 en dit maal met de Protoss in de hoofdrol! Zie hoe de verhaallijnen van de vorige twee DLC’s samenkomen en er een Legacy of the Void waar wordt gemaakt.

We hebben de Terran gehad in Wings of Liberty, de Zerg in Heart of the Swarm en nu dus de Protoss in Legacy of the Void. Mocht je wat gemist hebben dan geen enkel probleem. Voordat je de campagne start kun je een zeer mooie video kijken die je alles helder en goed uit uitlegt wat er voorafgaand aan dit deel allemaal is gebeurd! Dus dan vallen de gebeurtenissen niet in het luchtledige maar heb je alsnog een basis om de dingen in te plaatsen.

De protoss staan op het punt om hun thuisplaneet Aiur weer in te nemen nadat deze onder de voet is gelopen door de Zerg in het vorige deel. Artanis is de leider van de aanval. Maar dit loopt niet zo als gepland en vlak voor de inval waarschuwd Zerathul ook dat dit een grote fout is omdat Amon ( een kwaadaardige god) dichterbij dan ooit is. En inderdaad, Amon neemt vele protoss op de planeer over via de Nerf Cords (zenuwstelsel waardoor alle Protoss met elkaar in verbinding staan) van de Protoss. Artanis weet zijn Nerf Cord door te snijden en vlucht met de Spear of Adun (schip) weg van Amons grip op de planeet. Daar begint het echte verhaal. Je vecht samen met oude bekenden en oude vijanden om Amon te stoppen om het heelal te vernietigen en hier komen en gaan ook oude vrienden van je.

Een meeslepend verhaal waar de cutscenes echt om te smullen zijn. Het lijkt net of je naar een film zit te kijken, spanning, mooie dialogen en genoeg actie! Meer verklap ik niet maar het is een dijk van een verhaal!

artanis_flat1920x

Spear of Adun

In de Spear of Adun hebben we verschillende kamers waar we units kunnen upgraden. De Spear of Adun zelf is een eeuwenoud schip die lange tijd buiten functie is geweest. Met Solarite kun je elementen van het schip laten ontwaken je je helpen op het slagveld. Tijdens missies kun je bijvoorbeeld Pylons ( met versterkingen) op het veld laten spawnen, kun je een laser gebruiken om units te verslaan, kun je gas winnen zonder units erin te sturen en ga zo maar door. Je kunt ook de Solarite in passieve buffs stoppen zoals sneller bouwen, snellere schildregen of meer suplies aan het begin van de missie hebben. De punten die je in de skilltree stopt kun je ten alle tijden wisselen!

Screenshot2015-11-23 21_07_13Screenshot2015-11-23 21_07_29

Het schip zelf heeft ook meerdere kamers dus. In de War Counsel kun je untis upgraden en dit maal geen keuze hebben uit twee varianten van units maar drie zelfs! De Nerazim, Aiur en een Tal’darim versie van een unit. Soms kun je ook een unit kiezen van het Purification project, dit is een stilgelegd experimenteel project dat te gevaarlijk werd beschouwd om verder uit te diepen. Er handig en uiteenlopende versies van units dus kijk goed tegen welke vijand je vecht en pas daar je leger op aan. In de Solar Core kun je dus zoals hierboven het plaatje laat zien Solarite stoppen in diverse skills of passieve bufs. Op de bridge kun je je missies kiezen.

SpearofAdun_SC2

Het speelt zoals we mogen verwachten. Je begint simpel en met enkele units om dan echt dieper in te gaan in de legers van de Protoss. Ikzelf heb nooit echt Protoss leuk gevonden om te spelen maar de game bouwt een goede learningcurve in om alle spelers goed te laten wennen aan de speelstijl van de Protoss. De Spear of Adun helpt ook goed in de strijd. Zo kun je, afhankelijk van je talents, je troepen ondersteunen met artillerie of Pylons om troepen dichterbij het front in te warpen. Je hebt een een pool van energie boven je scherm die langzaam volloopt. Hiermee kun je dus je troepen ondersteunen door abilities te gebruiken. Dit kost wel energie dus gebruik ze niet zomaar.

Er zijn ook nieuwe troepen die best interessant zijn. Afhankelijk van je missie kun je deze erg goed gebruiken maar ze zijn wel situationeel ingesteld. Check dus goed in je War Counsil om een inschatting te maken wie het beste van pas komt. De missies verschillen van elkaar. Soms moet je je basis zo lang mogelijk verdedigen, objectives pakken en vasthouden en soms gewoon lekker ouderwets knallen. Je komt alle facties tegen want Amon kan zowel Terran, Protoss en Zerg overnemen/hersenspoelen om zijn vuile werk te doen.

Erg goed hoor. Alles ziet er gelikt uit, zowel de cutscenes als de gameplay zelf zijn een lust voor het oog. De game komt helemaal tot zijn recht wanneer je de resolutie op 2560 bij 1440 kunt zetten. Natuurlijk moet je er wel de PC voor hebben, maar als je die hebt dan is de hele game een lust voor het oog. Al zie ik wel bij conversaties tussen Arthanis en anderen wel nog pixels, vooral bij de schouders van Artanis. Dit is dan wel een beetje jammer maar doet verder niet echt af aan de beleving. Op de Spear of Adun zie je altijd wel bezigheid, ook al doe je zelf niets. Je ziet Zealots lopen, robots vliegen enz. Zo krijg je een leuke indruk dat er veel bedrijvigheid is binnen het schip!

Ook dit is om door een ringetje te halen. Je moet het allemaal maar los van elkaar zien te houden, al dat geweld met al die verschillende units. Ook de muziek is prima in orde. Dit maakt dat de sfeer in de game alleen maar beter wordt.

Allied Commanders

Je zou het bijna vergeten maar deze co-op modus krijg je er ook nog bij! Een prima modus als je het mij vraagt. Je kunt kiezen uit 6 heroes die allen hun eigen troepen en specialiteiten hebben. Het doel is om samen met iemand een objective te halen. Dit kan zijn dat je een basis moet verdedigen of juist dingen op tijd moet vernietigen. Er zijn ook bonus objectives voor extra xp, dus probeer ze te halen en zie je beloning groter worden. je kunt namelijk je heroes levelen. Ze kunnen tot level 15 en dit brengt je velen voordelen mee. Je kunt de krachtigste units bijvoorbeeld bouwen, of je ondersteuning vanuit de lucht wordt een stuk beter. Sommige heroes zijn echt fysiek op de grond zoals kerrigan ,anderen zitten in hun schip boven de planeet en kunnen vanuit daar je te hulp schieten. Een erg vermakelijke modus om vele uren in te stoppen en extra zo leuk natuurlijk met vrienden!

Collecter’s Edition:

Mocht je besluiten om deze Editie te kopen dan hieronder de opsomming wat je allemaal krijgt:

• Full Legacy of the Void game
  • StarCraft II Field Manual
  • Behind the Scenes DVD/Blu Ray
  • Soundtrack CD
  • StarCraft Warrior Hero for Heroes of the Storm
  • Heroes of the Storm Void Seeker mount
  • Hearthstone Legacy of the Void card back
  • World of Warcraft archon pet
  • D3 probe pet
  • D3 protoss transmog
  • 3 StarCraft II protoss-themed portraits
  • 1 StarCraft II protoss-themed unit skin
De laatste installment van Starcraft 2 en dit maal met de Protoss in de hoofdrol! Zie hoe de verhaallijnen van de vorige twee DLC's samenkomen en er een Legacy of the Void waar wordt gemaakt. We hebben de Terran gehad in Wings of Liberty, de Zerg in Heart of the Swarm en nu dus de Protoss in Legacy of the Void. Mocht je wat gemist hebben dan geen enkel probleem. Voordat je de campagne start kun je een zeer mooie video kijken die je alles helder en goed uit uitlegt wat er voorafgaand aan dit deel allemaal is gebeurd! Dus…

verhaal - 90%
gameplay - 85%
graphics - 90%
geluid - 80%

86%

Opsomming: Al met al een geweldige afsluiter waarin alle delen samen komen. Een geweldig verhaal ook. Je ontmoet nieuwe en oude vrienden en vijanden. je sluit ongebruikelijke allianties, en dit alles om Amon te stoppen het heelal te vernietigen zoals we die kennen. Ga mee met Artanis de campaign in of ga in co-op Allied Commanders doen om je heroes te levelen of lekker multiplayer in toernooien welke om de zoveel uur beginnen. Kortom er is veel te doen en te beleven. Voor ieder wat wils en dat is altijd een win!

86

*