Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Sleepy Hollow Seizoen 3 (DVD)

Review: Sleepy Hollow Seizoen 3 (DVD)

>We sluiten het weekend af met de review van het derde seizoen van Sleepy Hollow van Fox. De successerie over de bizarre gebeurtenissen in het Amerikaanse Sleepy Hollow heeft opnieuw een aantal angstaanjagende uitdagingen voor Ichabod Crane (Tom Mison – Bones, The Creep) en Abbie Mills (Nicole Beharie – Bones, The Good Wife) in petto.

Wanneer we instappen, is het ongeveer negen maanden na de gebeurtenissen in het tweede seizoen. Crane blijkt gevangen te zitten en Abby is teruggekeerd om hem te bevrijden. Ze heeft inmiddels wel promotie gehad en is bevorderd tot FBI agente.

Al snel duikt de eerste demoon op die met een killing spree bezig is. Wanneer Crane en Abby de demoon onder controle lijken te hebben, staat er een ondood leger voor ze. Het wordt pas echt spannend als Jenny Mills opduikt. Zo rond de tijd dat een nieuw beest het dorpje terroriseert. De twee lijken een band met elkaar te hebben. Het grootste gevaar van het seizoen is echter Pandora. Die wil een nieuwe god tot leven brengen. Deze ontwikkeling is niet alleen een gevaar voor Sleepy Hollow, maar voor de hele wereld.

In 18 afleveringen ontmoeten we een enorme hoeveelheid nieuwe karakters. Ook nu weer zitten er verschillende ‘bekende’ koppen uit andere series tegen. Meer dan in voorgaande seizoenen. Dit verhoogt het kijkplezier echt.

Sleepy Hollow seizoen 3 is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.

We sluiten het weekend af met de review van het derde seizoen van Sleepy Hollow van Fox. De successerie over de bizarre gebeurtenissen in het Amerikaanse Sleepy Hollow heeft opnieuw een aantal angstaanjagende uitdagingen voor Ichabod Crane (Tom Mison - Bones, The Creep) en Abbie Mills (Nicole Beharie - Bones, The Good Wife) in petto. Wanneer we instappen, is het ongeveer negen maanden na de gebeurtenissen in het tweede seizoen. Crane blijkt gevangen te zitten en Abby is teruggekeerd om hem te bevrijden. Ze heeft inmiddels wel promotie gehad en is bevorderd tot FBI agente. Al snel duikt de eerste…

Spanning

Opsomming: Sleepy Hollow startte met het verhaal van The Four Horsemen. Aan het einde van seizoen 1 was dat verhaal wel verteld. Het werd tijd om de verhaallijn van Ichabod verder uit de diepen. Met name zijn zoon zorgde voor de nodige problemen in dit tweede seizoen. In dit derde seizoen moeten de schrijvers duidelijk echt creatief worden. Hierdoor piekt de serie dit seizoen in tegenstanders die soms wel heel erg over the top zijn. Hoewel de serie duidelijk een climax weet op te bouwen, is dit seizoen qua verhaallijn relatief zwak ten opzichte van de eerste twee. Ik hoop dat Sleepy Hollow zich in het vierde seizoen herpakt.

70

*