Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Rio 2 (DVD)

Review: Rio 2 (DVD)

>De meest geliefde blauwe vogel van het regenwoud is terug in Rio 2 van Blu Sky / Fox. Drie jaar na de eerste Rio zakken we dus weer af naar de wereld van zon, zee, strand en vrolijke muziek.

Inmiddels zijn Blu en zijn vriendinnetje Jewel de trotse ouders van drie pubertjes woonachtig in Rio de Janairo. De pubers zijn al hemelaal ingeburgerd in het leven daar en zijn dan ook regelmatig met oordopjes in hun oren te vinden. Een prima gezinsleven dus, totdat Tulio en Linda (twee onderzoekers) een zwerm blauwe ara’s tegenkomen.

Blu komt er achter dat zijn gezin helemaal niet zo zeldzaam is als hij altijd heeft gedacht, maar dat kan zo veranderen. Het gedeelte van de amazone waar de blauwe vogels zitten wordt met houtkap bedreigd. Blu to the rescue dus, maar niet zonder de nodige karakters achter zich aan te krijgen zoals Nigel die nog wat trauma’s uit de eerste Rio te verwerken heeft.

Het verhaal van Rio 2 is een stuk complexer geworden dan het eerste deel. Vooral voor de jongste kijkers zijn alle complotlijnen misschien wat lastiger uit elkaar te houden. Daar staat tegenover dat de fijne Rio humor weer helemaal aanwezig is. Vooral de knalroze kikker Gabi is een heerlijke verschijning zoals ze probeert om de gefrustreerde Nigel te paaien.

Ook heerlijk zijn weer de muziekjes die regelmatig het verhaal even opbreken. Ideaal voor kijkertjes die wat moeite hebben met langere verhaallijnen en laat ik eerlijk zijn… de vrolijke liedjes zijn zeer aanstekelijk.

De DVD die wij mochten reviewen bevatte naast een Nederlandstalige en Engelstalige uitvoering ook een samenvatting van de eerste Rio, Nigel de Shakespeariaanse Kaketoe en co, ‘What is Love’ door Janelle Monáe, Fotogalerij, Bioscooptrailers, ‘I Will Survive’ in verschillende talen en de docu Bescherm de ara’s. De Blu-Ray uitvoeringen zijn rijker uitgerust en laten we eerlijk zijn, deze film moet je ook gewoon niet op DVD kopen. Dat doet geen recht aan de prachtige, frisse animaties van Blu-Sky.

De meest geliefde blauwe vogel van het regenwoud is terug in Rio 2 van Blu Sky / Fox. Drie jaar na de eerste Rio zakken we dus weer af naar de wereld van zon, zee, strand en vrolijke muziek. Inmiddels zijn Blu en zijn vriendinnetje Jewel de trotse ouders van drie pubertjes woonachtig in Rio de Janairo. De pubers zijn al hemelaal ingeburgerd in het leven daar en zijn dan ook regelmatig met oordopjes in hun oren te vinden. Een prima gezinsleven dus, totdat Tulio en Linda (twee onderzoekers) een zwerm blauwe ara's tegenkomen. Blu komt er achter dat zijn…

Karakters

Opsomming: Sla de DVD release over en trek lekker die Blu-Ray release van Rio de huiskamer in. Voor kinderen maakt het niet uit, maar als je een mooie TV in de huiskamer hebt zijn dit juist de films die je in volle detail wil bekijken. Hoewel het verhaal van Rio2 voor een aantal jonge kijkertjes misschien iets te gecompliceerd is, wil je deze gewoon aan je verzameling toevoegen.

83

*