Home / Handheld & Mobile / 3DS / Review: Pixel Paint (3DS)

Review: Pixel Paint (3DS)

Pixel paint is een game, wellicht meer een applicatie, voor de 3DS waar creatieveling hun eigen ‘hand held’ pixel art maker in vinden. De game is al voor minder dan 5,- euro te koop in de E shop van Nintendo en geeft onbeperkte mogelijkheden in het creëren, opslaan en showen van je eigen pixel kunsten.

pixelPaintPreview

Wanneer je de game Pixel Paint aanschaft moet je niet denken een game te kopen, met een storyline, een punten systeem of levende creaties zien dansen: het is een applicatie. Is dat erg? Nee, maar je moet het wel even weten. Deze app geeft mensen eindelijk de mogelijkheid om ’s avonds op de bank, ’s ochtends in de trein of tijdens je pauze op het werk je gedachten te verzetten in in een ‘hand held’model je eigen pixel studio te creëren.

Review_3ds_game_Pixel_paint

Als je zelf al wat pixel art maakt dan is het een heerlijke app om het eens op een ander platform te proberen. Ben je beginner of heb je zelfs nog nooit iets artistieks geknutseld? Geen probleem, iedereen kan het leren. Wat een beetje jammer is, is dat er geen tutorial of beginners  ‘mode’ aanwezig is waardoor je spelenderwijs de kneepjes van het vak leert. Oké, je hebt dus wat doorzettingsvermogen nodig, maar Pixel Paint geeft gebruikers de tools die ze nodig hebben om hun favoriete personages en landschappen na te maken van hun favoriete retro games. Of natuurlijk een nieuwe, eigen creatie.

pixel-paint-mega-man

De app is gemakkelijk te bedienen- je beweegt trouwens geen cursor, maar het veld-. dat is eventjes wennen maar al snel normaal. Deze game is toegankelijk voor iedereen zonder kunst achtergrond, of ervaring in het tekenen of schetsen. Gewoon een eenvoudige werkbalk waar je jouw tools kiest, vormen plaatst, kleuren vult of weglaat en naar hartenlust knipt en plakt. Het tekenrooster maakt het gemakkelijker om nauwkeurig te werken en als je erg je best doet kun jouw creatie nog fintunen met extra looks.

pixel-paint-mario-vs-luigi-8-bits

Pixel Paint is een spel zonder gameplay, een app. Je hebt voor weinig geld een leuke tool om ‘hand held’ pixel art te maken, het op te slaan en te exporteren of te showen. Zet je gamegeluid maar uit, want na een uur de tunes van Pixel Paint heb je iets meer behoefte aan je eigen muziek. Wanneer je op een bepaald moment inspiratie voelt opborrelen dan is eventjes je DS pakken en werken een kleine en gemakkelijke handeling. Of Pixel Paint een breed publiek raakt? Dat betwijfel ik. Gamend Nederland heeft behoefte aan gameplay, rewards, targets en noem maar op. Daar kan nog veel worden gehaald binnen deze game. Wat als de makers de game projecteren op een Freelance Artist die opdracht krijgt? Maar ook een opleiding als tutorial? Je werkjes verkopen en daarmee nieuwe tools kopen? Het 3D tot leven kunnen wekken en wellicht gebruiken in een klein gamepje? Mogelijkheden genoeg!

Al met al scoort deze app prima als je weet wat het brengt. Zoek je het in de game hoek? Dan is er voor jou niet veel te bleven binnen Pixel Paint. Wil je onbekende creativiteit bundelen tot pixel power? Het kan nu voor nog geen €5,-

• Geen game, een app
  • Weinig uitdaging zonder inspiratie
  • Geen Tutorial

• Uitgebreide mogelijkheden
  • Laag in prijs
  • Exporteren van creaties

Cijfer: 6

Pixel paint is een game, wellicht meer een applicatie, voor de 3DS waar creatieveling hun eigen ‘hand held’ pixel art maker in vinden. De game is al voor minder dan 5,- euro te koop in de E shop van Nintendo en geeft onbeperkte mogelijkheden in het creëren, opslaan en showen van je eigen pixel kunsten. Wanneer je de game Pixel Paint aanschaft moet je niet denken een game te kopen, met een storyline, een punten systeem of levende creaties zien dansen: het is een applicatie. Is dat erg? Nee, maar je moet het wel even weten. Deze app geeft mensen…

Cijfer: 6

Opsomming: Al met al scoort deze app prima als je weet wat het brengt. Zoek je het in de game hoek? Dan is er voor jou niet veel te bleven binnen Pixel Paint. Wil je onbekende creativiteit bundelen tot pixel power? Het kan nu voor nog geen €5,-

60

*