Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Mission: Impossible – Rogue Nation (Blu-Ray)

Review: Mission: Impossible – Rogue Nation (Blu-Ray)

>Hij lijkt onderhand de enige acteur boven de 50 die het nog waagt om met blote handen aan een opstijgend vliegtuig te hangen en van de hoogste gebouwen springt. Levensmoe? Nee, dat kunnen we echt nog niet zeggen van Tom Cruise die voor de vijfde keer in de huid van Ethan Hunt mag kruipen.

Hij heeft ze nog niet gestopt, de mensen achter The Syndicate. Een terroristische organisatie waar Ethan ook in deze film weer op jaagt. Dat het zo lastig is deze organisatie uit te schakelen komt doordat de organisatie bestaat uit voormalig spionnen van over de hele wereld.

We stappen in het verhaal en met enkele minuten (of een enkele minuut) hangt Ethan al aan het eerste vliegtuig. En dat is nog maar het opwarmertje voor de film die een keerpunt in de carrière van Ethan zal betekenen. Door het uitblijvende succes (op een paar knallers na) heeft de CIA dan maar besloten om het IMF (Impossible Mission Force) te ontbinden en een andere strategie te volgen.

Natuurlijk is dit een trap tegen het zere been van Ethan, maar die trekt zich er niet al teveel van aan. Zeker niet wanneer Ethan in aanraking komt met dubbelagent Ilsa Faust (Rebecca Ferguson – Hercules, The White Queen). Rebecca speelt haar rol geniaal en er is een duidelijke klik met Ethan Hunt. De rol zit zo geniaal in elkaar dat tot het einde van de film niet duidelijk is wie ze het gunt om succesvol uit de strijd te komen. Ze weet de spanning letterlijk tot het laatste moment op te bouwen en brengt daarmee de diepgang in deze knallende actiefilm.

We vinden natuurlijk wat commentaartracks op de Blu-Ray van Mission: Impossible – Rogue Nation, maar er is veel meer. De schijf zit vol kleine documentaires over hoe de film gemaakt is en dan met name over de stunts. Het totaal aan extra’s is net iets meer dan 45 minuten.

Mission Impossible: Rogue Nation is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.

Hij lijkt onderhand de enige acteur boven de 50 die het nog waagt om met blote handen aan een opstijgend vliegtuig te hangen en van de hoogste gebouwen springt. Levensmoe? Nee, dat kunnen we echt nog niet zeggen van Tom Cruise die voor de vijfde keer in de huid van Ethan Hunt mag kruipen. Hij heeft ze nog niet gestopt, de mensen achter The Syndicate. Een terroristische organisatie waar Ethan ook in deze film weer op jaagt. Dat het zo lastig is deze organisatie uit te schakelen komt doordat de organisatie bestaat uit voormalig spionnen van over de hele wereld. We…

Actie

Opsomming: Mission: Impossible staat al jaren voor steengoede actie en een prima verhaal. Je zou denken dat de rek er onderhand uit is, maar Mission: Impossible - Rogue Nation heeft misschien wel het meest spannende verhaal van alle vijf de films en dit komt puur door de geniale rol van de relatief onbekende Rebecca Ferguson. Zij zet alle puntjes op de i.

93

*