Home / Hardware / Audio / Review: Konix Gaming Headset (PS4)

Review: Konix Gaming Headset (PS4)

De Konix Gaming PS4 Headset is een stoere, lichtgewicht headset met een comfortabele zit. Deze oren kregen we aangeboden tijdens de Gamessom 2016 om eens te testen wat Konix zoal in haar mars heeft. Is deze prijsvechter op E-sports gebied een aanrader voor de keiharde gamer of is dit enkel een budget headset voor de luisteraar met een gevoelige portemonnee? Lees het hier.

Headsets zijn er in alle soorten en maten. Wij vinden het fantastisch om altijd de nieuwste releases met de beste stats te delen met onze trouwe lezers, ja jij. Die reviews zijn natuurlijk het mooiste om te testen en krijgen ook een groot bereik, maar is dat wel reëel? Gamers zijn er ook in alle soorten en maten. Dat wil zeggen dat wij uiteraard niet enkel pro’s of ervaren gamers treffen, maar ook de instappers, studenten en de ‘af-en-toe gamers.’ Ik ben benieuwd voor wie deze headset het meeste geschikt is… Eigenlijk weet ik het al, maar met de deur in huis vallen aan het begin is ook zo wat…

Konig_PS4_Gaming_Headset_Review_Entert1_GadgetGear_pic2

Looks

Op het eerste gezicht ziet deze headset er super strak uit. Weliswaar geen futuristische robot trekjes, lichtgevende knipperheisa, maar gewoon strak. De zwarte hoofdband is mat afgewerkt met een zacht, blauwe kussen aan de bovenkant om het hoofd te verzachten en ‘soft touch’ kussens om de oren zacht, maar hermetisch af te sluiten. Op de oren is een soort gestyle ‘Y’ te zien die ik qua letter niet kan plaatsen, maar die het geheel wel verfraaid. Daarnaast staat er op de zijkant in het zwart het merkje ‘Konix’ geschreven.

Konig_PS4_Gaming_Headset_Review_Entert1_GadgetGear

Feels

Het geheel voelt licht aan. Dat is geen slechte eigenschap, want waar een hoofdtelefoon zwaar en luxe aanvoelt, is het draaggemak niet altijd even best. Wat je plust in gewicht moet je plussen in draaggemak. Dit is bij de Gaming Headset van Konix eenvoudig gehouden. Licht materiaal dat prima zit. De hoofdtelefoon heeft een lange, buigezame mic die in alle varianten gebogen en geschoven kan worden. Deze kan precies en vlak voor je mond worden ingesteld. Aan de koptelefoon zit ook nog een draaiknop voor volume. Deze knop is snel en gemakkelijk te vinden. De headset kan worden aangesloten op PS4 controller wat een langer snoer bereik geeft of gewoon via een standaard jack ingang

Konig_PS4_Gaming_Headset_Review_Entert1_GadgetGear_pic3

Sounds

De Konix gaming headset voor PS4 is ontworpen met grote neodymium luidsprekers om je oren volledig te bedekken en bieden een goede isolatie over je oren. De headset heeft een breed frequentiebereik van 20 Hz tot 20 KHz, een gevoeligheid van 100dB + of – 3 dB en een impedantie van 32 ohm. Het stemgeluid tijdens het chatten komt duidelijk over bij mijn medegamers. Geen opvallende positieve of negatieve punten. Ik zou zelfs zeggen dat voor het gebruik van chatten tijdens gamen de hoofdtelefoon zeer geschikt is en niet onder doet voor andere segmenten. Om de te chatten met Skype is de headset iets minder geschikt. Dat komt vooral door de isolatie. Je hoort jezelf niet echt praten, alleen de bas van je eigen stem die iets doortrilt door de isolatie.  Het geluid van het gamen en tv-kijken is prima. Het is stereo, maar duidelijk geen 7.1 dolby surround. Dit is voor de serieuzere online spelers waar voetstappen en richtingsgeluid belangrijk is wellicht wat minder. Gebruik je die precisie niet, dan is het een prima headset zonder te hoge specificaties.

Konig_PS4_Gaming_Headset_Review_Entert1_GadgetGear_pic4

De Konix Gaming Headset for PS4 is een voordelige headset die erg tof uitziet, lekker zit en een prima chat resultaat geeft. Daarnaast brengt de koptelefoon je een gemiddelde game-ervaring dankzij een degelijke stereo geluidskwaliteit. Zoek je een voordelige koptelefoon waar je wel lekker online mee kunt spelen, maar waar de details van het geluid je niet interesseren, dan is dit je headset. Hij is voordelig en voldoet aan alle eisen voor iedere beginner of mensen met andere (cash flow) prioriteiten. NB: Het aanschaffen vanuit Nederland is nog niet zo gemakkelijk, ga voor meer informatie daarover naar deze link.

Cijfer: 7

De Konix Gaming PS4 Headset is een stoere, lichtgewicht headset met een comfortabele zit. Deze oren kregen we aangeboden tijdens de Gamessom 2016 om eens te testen wat Konix zoal in haar mars heeft. Is deze prijsvechter op E-sports gebied een aanrader voor de keiharde gamer of is dit enkel een budget headset voor de luisteraar met een gevoelige portemonnee? Lees het hier. Headsets zijn er in alle soorten en maten. Wij vinden het fantastisch om altijd de nieuwste releases met de beste stats te delen met onze trouwe lezers, ja jij. Die reviews zijn natuurlijk het mooiste om te…

Looks
Feels
Sounds