Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Grown Ups 2 (Blu-Ray)

Review: Grown Ups 2 (Blu-Ray)

>Het recept voor de film Grown Ups was eenvoudig. Je pakt een sterrencast die we alleen maar uit komedies kennen, plaatst ze samen en het wordt leuk. Zet daar een grappige schrijver naast, en het wordt één van de betere komedies die ik de afgelopen jaren heb gezien. Met Grown Ups 2 probeert Sony het succes te herhalen en dat lijkt aardig te zijn gelukt.

In Grown Ups trokken Lenny (Adam Sandler) en zijn vrouw tijdens een vakantie naar New England. De plaats waar de vrienden van Lenny wonen. In Grown Ups 2 heeft het gezin besloten om definitief naar New England te verkassen zodat ze meer tijd met de vrienden van Lenny kunnen doorbrengen.

1170567 - GROWN UPS 2

In Grown Ups 2 komen we voor een generatiekloof te staan en zijn het niet alleen pestkoppen uit Lenny’s jeugd die lastig blijken te zijn. De nieuwe generatie kent haar eigen pestkoppen. Er is dan ook veel ruimte voor de kinderen van de gezinnen vrijgemaakt en dat komt goed uit voor de scriptschrijvers. Zeker in het eerste half uur heb ik het gevoel dat de film iets te dicht bij het eerste deel blijft. Zeker wanneer het feest (letterlijk) losbarst, is het weer genieten van de fratsen van Lenny, zijn vrienden en de kinderen.

1170567 - GROWN UPS 2

Adam Sandler (Lenny), Kevin James (Eric), Chris Rock (Kurt), Selma Hayek (Roxanne), Steve Buscemi (Willey) en Maria Bello (Sally) zijn voor Grown Ups 2 op komen draven. Op Steve na zijn het allemaal logische keuzes. De karakters die ze in andere films en series vertolken zijn doorgaans grappig terwijl Steve op dit moment vooral veel te zien is in het bloedserieuze Boardwalk Empire. En dat laatste maakt ook Steve een enorm leuke toevoeging in Grown Ups 2.

Grown-Ups-2-Unboxed

Ben je klaar met de film, kun je nog even doorlachen met de extra’s. Natuurlijk zijn er de serieuze making-of’s te zien, maar de verwijderde scenes zijn enorm leuk net als Shaq and Dante. Wil je meer weten over de beroemdheden die nog even in de film opduiken, check dan de ‘Look who’s stopped by’.

Het recept voor de film Grown Ups was eenvoudig. Je pakt een sterrencast die we alleen maar uit komedies kennen, plaatst ze samen en het wordt leuk. Zet daar een grappige schrijver naast, en het wordt één van de betere komedies die ik de afgelopen jaren heb gezien. Met Grown Ups 2 probeert Sony het succes te herhalen en dat lijkt aardig te zijn gelukt. In Grown Ups trokken Lenny (Adam Sandler) en zijn vrouw tijdens een vakantie naar New England. De plaats waar de vrienden van Lenny wonen. In Grown Ups 2 heeft het gezin besloten om definitief naar…

Grappen

Opsomming: Grown Ups was enorm leuk en Grown Ups 2 is meer van hetzelfde. Pak een biertje, een zak chips en een groep vrienden om deze film mee te kijken. Dan komt het wel goed.

70