Home / Handheld & Mobile / Android / Review: Evel Knievel (IOS/Android)

Review: Evel Knievel (IOS/Android)

Barnstorm Games brengt vandaag hun nieuwe app uit in de Google Playstore.  De Stef Stuntpiloot van de US of A; Evel Knievel was al even uit op IOS, maar is nu ook op Android spelen!

IMG_4462

De persoon Evel Knievel was een Amerikaanse motorstuntman uit de jaren zestig die enorm populair was. Niet per se omdat hij zo goed was, meer omdat hij spectaculaire stunts deed. Hij brak ooit 37 botten bij een stunt. Je kunt je vast voorstellen dat deze persoon voor de game-industrie een leuk icoon was. In 1999 brachten Rock Star Games en Nintendo de game naar de Gameboy Color.

evel_knievel_gameboy

Barnstorm Games -niet te verwarren met Brainstorm, maar het zal vast Brainstorm in a Barn zijn geweest toen ze de naam bedachten- vonden in Evel Knievel een icoon voor hun nieuwe 2D side scroller voor IOS en Android.

De game

De game Evel Knievel is een leuke, kleurrijke scroller zonder storende advertenties. Door stunts op je motor goed uit te voeren, muntjes te verzamelen en niet te crashen speel je levels vrij, kun je benodigde motoren kopen voor nieuwe levels en scheur je al snel door de levels heen.

De controles

Het spel wijst zichzelf op een leuke manier. Er wordt een motor toegewezen, een level aangekaart en we beginnen. Een korte in-game tutorial vertelt hoe je te werk moet gaan. Er zijn twee controles: een pijltje naar voren en eentje naar achter. Dat lijkt enorm simpel, maar evenwicht is de lastige sleutel van het spel. Omdat ik een soortgelijke game wel eens eerder gespeeld had waren de controles voor mij redelijk bekend en voelde ik mijzelf al snel een wheely specialist en stuntman 1e klas. Ik kan mij wel goed voorstellen dat als je de controles nog niet kent, het tamelijk frustrerend kan zijn. Houd vol, want het is supergrappig als je ze doorhebt.

Achievements

Het leuke van de game zijn de achievements. De ontwikkelaars heeft bewust gekozen voor gemakkelijk te behalen trucjes die je weer stimuleren om wat meer uit te proberen. Zo krijg je een beloning voor een seconde air time, een seconde of twee wheely en nog veel meer.

review_evel_knievel_entert1

Evel Knievel is een leuke game die je voor maar twee eurootjes kunt aanschaffen op alle mobiele platformen. Zodra je de controles doorhebt is het gewoon een superleuke game. Naarmate je vordert wordt het verzamelen van alle muntjes in één run bijna onmogelijk, waardoor je soms niet direct je nieuwe motor kunt kopen. Dat geeft juist de extra uitdaging die nodig is bij deze game. Persoonlijk had ik graag wat actie buttons willen zien voor mid air tricks, het lijkt allemaal een beetje hetzelfde. Ook waren wat verschillende crash stijlen erg leuk geweest. Dit was al mogelijk door Evel iedere keer anders te laten reageren op zijn val.

IMG_4476

Pluspunten:

• Voordelig
  • Fun
  • Uitdagend

Minpunten:

• Weinig tricks
  • Weinig crashes
  • Geen nitro

Barnstorm Games brengt vandaag hun nieuwe app uit in de Google Playstore.  De Stef Stuntpiloot van de US of A; Evel Knievel was al even uit op IOS, maar is nu ook op Android spelen! De persoon Evel Knievel was een Amerikaanse motorstuntman uit de jaren zestig die enorm populair was. Niet per se omdat hij zo goed was, meer omdat hij spectaculaire stunts deed. Hij brak ooit 37 botten bij een stunt. Je kunt je vast voorstellen dat deze persoon voor de game-industrie een leuk icoon was. In 1999 brachten Rock Star Games en Nintendo de game naar de…

Opsomming: Leuk, goedkoop en uitdagend!

0

*