Home / Geen categorie / 2016 was het jaar van de onafgemaakte games

2016 was het jaar van de onafgemaakte games

>2016 zit erop en wat was het een baggerjaar. Nouja, voor een aantal gamee dan. Ieder jaar wordt er veel zooi op de markt gestort, maar dit jaar maakten een aantal bedrijven wel heel grote fouten.

En dan starten we natuurlijk met Niantic, de uitgever van Pokémon Go. Ze probeerden de game gefaseerd te lanceren, maar vergaten het open karakter van Android. Het spel werd tegen de regels in toch wereldwijd verspreid en er ging geen dag voorbij dat de servers er niet uit lagen. Dit wist de pret echt enorm te drukken met als resultaat dat de game haar fans lang niet allemaal vast heeft weten te houden. Met het huidige kerstoffensief probeert Niantic gamers terug te winnen, maar of de game ooit terug op haar hoogtepunt zal geraken?

En dit was niet de enige fout die Niantic maakte. Er moesten eerst twee Japanners worden doodgereden door Pokémon Go spelers voor de game een speed limit kreeg. In de game Ingress, dat de basis vormt voor Pokémon Go, zat deze veiligheid al ingebouwd. Vergeten?

Ook EA deed iets dat niet handig was. Titan Fall 2 werd als beta vervroegd uitgebracht. Fans van de eerste Titan Fall klaagden steen en been over de kwaliteit op social media. Het gevolg? Hij ligt nu al met 50% korting op Origin.

En dan is er nog Roller Coaster Tycoon World van Atari. Ook die game werd veel te vroeg uitgebracht. Ook wij hebben hem getest en waren behoorlijk teleurgesteld. De game was echt nog niet af. Op het moment van lancering waren nog lang niet alle problemen opgelost. Een klap voor de fans. Gelukkig doen ze het met de nieuwe Roller Coaster Tycoon games op Android wel goed, maar dat zijn gewoon de originele games met slechts wat gameplay aanpassingen voor gebruik op een touchscreen. Kijk, ze snappen het wel.

Over Arjan Olsder

Arjan kennen we van GadgetGear.nl, maar tikt ook graag een stukje mee aan Entert1.

Reageren

Jouw e-mail adres zetten we niet online.Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*