Home / PC & Consoles / PC / Review: Shadow of Mordor DLC: Lord of the Hunt

Review: Shadow of Mordor DLC: Lord of the Hunt

>Zoals de naam al doet vermoeden spelen beesten een centrale rol in deze DLC!

Nieuwe monsters, nieuwe Warchiefs en meer. Laten we maar beginnen bij het begin.

Het Verhaal

Het verhaal is een beetje dat de legers van Sauron het noorden van Mordor in vuur en vlam hebben gezet en daardoor zijn er nieuwe beesten meer naar het zuiden gevlucht. Ook de Warchiefs hebben handig gebruik gemaakt van de overvloed van beesten door ze zelf te temmen. Zo rijdt een Warchief zelfs op een Graug! Dit geeft wel aan dat beesten belangrijk zijn in deze DLC.

Om de Warchiefs niet nog meer controle te laten hebben over de beesten ga je met Torvin nieuwe beesten temmen en met deze beesten de legers van Sauron aanzienlijk verzwakken. Overigens over Torvin gesproken. Ik vond het al een mooi karakter in de game en hij is nu nog meer uitgediept door humoristische conversaties met Talion. Ik moest een paar keer wel een glimlach tevoorschijn toveren door die twee samen ;).

De nieuwe Beesten

Goed, er zijn dus nieuwe beesten naar het gebied gekomen. De DLC moet je apart selecteren en staat “los” van de game. Je komt wel in hetzelfde begingebied als de reguliere game alleen heb je andere missies, beesten en collectibles. Het is dus niet zo dat de game en DLC in elkaar zijn gevoegd. Je speelt of de game of de DLC.

Weer over naar de beesten. En laten we dan beginnen met mijn favoriet. De Caragaths, Een variant van de Caragors. Deze beesten zijn erg van het stille werk, van het sluipen en hun prooi verassen met een snelle beet. Wanneer je erop rijdt dan heb je binnen no-time 10 stealthkills, deze monsters zijn echte killers, ze zijn snel, kunnen ongemerkt een kill maken en kunnen net zoals Talion zich verstoppen in bosjes. Als dat nog niet genoeg is kunnen deze beesten over stenen springen en krijgen ze een speedbuff en vertraagd de tijd waardoor je meer tijd hebt om aan te vallen. Ook kunnen ze in vuur en vlam staan zoals hieronder. Check de video om te zien wat deze mooie beesten allemaal kunnen! Een grote upgrade van de standaard Caragor dus!

Ghuls overspoelen Mordor, om hier controle op te krijgen kun je nu ook Ghuls overnemen. Erg handig omdat ze veel van je vuile werk opknappen. Dan als laatste heb je de Wrechted Graug. Een variant van de gewone Graug. Doordat er zoveel Ghuls zijn hebben sommige Graugs er velen van opgegeten. Maar Ghuls zijn giftig en dat heeft de Graug wel veranderd. Er hangt nu een gifzak onder hun kin die ze kunnen gebruiken om van een afstand gif te spugen en ze kunnen gif kotsen voor een aanval dichtbij, ja je leest het goed, kosten. Voor zover ik weet kun je geen melee aanval doen behalve orks omver rennen. Dit vind ik wel een gemis en heb ik liever een gewone Graug dan deze variant.

Zoals je al snel merkt ben je al je Runes kwijt. Deze moet je weer verzamelen door kapiteins te vermoorden en zullen meer gericht zijn op beesten dan  voorheen. Je skills behoudt je wel gewoon. Je missie is om de Warchiefs te vermoorden. Je hebt vaak beesten nodig om ze uit de tent te lokken. Wat ik fijn vind bij deze missies is dat ze je de jacht voor een beest hebben bespaard, wanneer je de missie start komt het beest dat je nodig hebt al aan wandelen! Hieronder een missie om Ghul over te nemen om een Graug neer te krijgen!

Je hebt ook missies met Torvin die je introduceert met de nieuwe beesten en hun nieuwe skills. Je leert ook meer van Torvin kennen door de interactie met Talion maar ook omdat je nu 10 pagina’s van het dagboek van Torvin kunt vinden als collectible.

Je krijgt er ook een skin bij voor Talon waar hij een mooie baard heeft en een cape heeft van dierenvel!

Middle-earth™: Shadow of Mordor™_20150225090633

Zoals de naam al doet vermoeden spelen beesten een centrale rol in deze DLC! Nieuwe monsters, nieuwe Warchiefs en meer. Laten we maar beginnen bij het begin. Het Verhaal Het verhaal is een beetje dat de legers van Sauron het noorden van Mordor in vuur en vlam hebben gezet en daardoor zijn er nieuwe beesten meer naar het zuiden gevlucht. Ook de Warchiefs hebben handig gebruik gemaakt van de overvloed van beesten door ze zelf te temmen. Zo rijdt een Warchief zelfs op een Graug! Dit geeft wel aan dat beesten belangrijk zijn in deze DLC. Om de Warchiefs niet…

verhaal - 75%
lengte - 80%
vernieuwend - 71%

75%

Opsomming: Je bent zo'n 8 uur bezig om de missies uit te spelen en de Warchiefs op hun knieën te krijgen. En dat voor ongeveer €10,-. In mijn ogen een prima deal. Zeker wanneer je de beesten van Mordor al als aanwinst zag. Er zitten een paar frisse dingen bij zoals de Caragath die het een stuk leuker maken om de beesten ook echt te gebruiken. Ook Torvin vind ik een grote plus, zoals eerder aangegeven was ik al gecharmeerd van zijn personage en daarom des te leuker dat hij nu nog meer in de belangstelling staat! Kortom een leuke DLC die zijn geld zeker waard is!

75

*