Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Sausage Party (Blu-Ray)

Review: Sausage Party (Blu-Ray)

>Eindelijk een Pixar film voor volwassenen. Dat was letterlijk het idee achter Sausage Party. Met verhaalschrijvers Seth Rogen, Evan Goldberg en Jonah Hill kun je er vanuit gaan dat het een avond vol penisgrappen gaat worden en dat is wel ongeveer gelukt. Pixar wordt zelfs in de film vereerd met een ‘Dixar’ bumpersticker.

Sausage Party gaat over de wereld waarin de producten in de supermarkt leven. Ze geloven in de goden die iedere dag door de gangen wandelen. De beste boodschapjes uitkiezen en mee neer huis nemen om ze daar eindeloos te vertroetelen. Vooral de worstjes en worstenbroodjes kunnen niet wachten tot ze met een god mee naar huis mogen waarbij de worstjes hopen de strakke broodjes te mogen penetreren. De waarheid is natuurlijk compleet anders. In de huizen wachten kokende pannen en messen op de boodschapjes. Wanneer Sammy dit ontdekt, probeert hij de boodschappen er van te overtuigen dat de goden niet zijn wat ze lijken, maar voor het zo ver komt, moet hij eerst een vijand uitschakelen. Een vaginale douche.

Je snapt, voldoende ruimte voor grappen en grollen en grof taalgebruik. Zelfs de relatie tussen Joden en Palestijnen lijkt nog even te worden beslecht in de schappen van de supermarkt. Toch lijkt de film voor het grootste deel van de tijd vooral op grof taalgebruik te leunen. De grapdichtheid ligt daarmee net even wat lager dan we van de heren gewend zijn geraakt.

Qua cast zien we dat Sausage Party echt een onderonsje is geworden. Het gros van de stemacteurs doet meerdere sterren en vriendschappen en relaties voeren duidelijk de boventoon in de selectie. Zo heeft Seth Rogen twee stemmen op zijn naam staan en heeft zijn vrouw ook twee stemmen mogen inspreken. Verder komen we Jonah Hill, Games Franco, Salma Hayek, Edward Notron en vele andere bekende stemmen tegen. Het was ongetwijfeld een vrolijke boel in de studio.

Animatiefilms worden doorgaans met vele extra’s afgeleverd. Bij Sausage Party is dat niet anders. De Blu-Ray is voorzien van vele extra’s waaronder bloopers, een Line-O-Rama en een berg aan achter de schermen materiaal. Bovendien voorziet Sony Pictures de Blu-Ray van een UV code zodat je de film ook op al jouw devices kunt downloaden. De afwerking is dus erg netjes.

Sausage Party is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.

Eindelijk een Pixar film voor volwassenen. Dat was letterlijk het idee achter Sausage Party. Met verhaalschrijvers Seth Rogen, Evan Goldberg en Jonah Hill kun je er vanuit gaan dat het een avond vol penisgrappen gaat worden en dat is wel ongeveer gelukt. Pixar wordt zelfs in de film vereerd met een 'Dixar' bumpersticker. Sausage Party gaat over de wereld waarin de producten in de supermarkt leven. Ze geloven in de goden die iedere dag door de gangen wandelen. De beste boodschapjes uitkiezen en mee neer huis nemen om ze daar eindeloos te vertroetelen. Vooral de worstjes en worstenbroodjes kunnen niet…

Afwerking

Opsomming: Sausage Party moet het vooral hebben van grof taalgebruik. Daaromheen zijn een hoop grappen verwerkt, maar het mist een beetje aan een constante flow die we van vele andere films van de heren gewend zijn. Hoewel Sausage Party niet al te hoog scoort qua punten is het een prima film om met vrienden te kijken.

70

*