Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Colony Seizoen 1 (DVD)

Review: Colony Seizoen 1 (DVD)

>Sarah Wayne Callies leerden we echt kennen als Dr Sara Tancredi in Prison Break. Daarna wist ze een rol te krijgen als Lori Grimes in The Walking Dead en nu is ze weer in een topserie te vinden. Ditmaal als Katie Bowman in de serie Colony waar Lost ster Josh Holloway (Sawyer) haar man mag spelen.

En daar blijft het niet bij. Peter Jacobson die in House de bijzondere rol van Dr. Chris Taub speelde, mag hier de politieke hielenlikker Proxy Alan Snyder spelen die de kolonie in een ijzeren greep lijkt te houden. Naast deze en een hele lijst andere topacteurs is er ook een doorgewinterd productieteam op de serie gezet. Een team afkomstig van Lost en The Strain. Het moge duidelijk zijn, hier is geld uitgegeven.

Het verhaal van Colony gaat over de kolonie Los Angeles. Een deel van de stand is ineens ommuurd en ingenomen door milities met rode hoeden. Er is een compleet nieuw bestuur neergezet en baantjes zijn opnieuw verdeeld. De kolonie moet zelfstandig zien te overleven zonder dat het echt weet wat er buiten de muren heeft plaatsgevonden.

Het volk in de kolonie lijkt verdeeld. Mede door de Green Zone. Het gebied in de heuvels waar de villas staan en de machthebbers wonen. Deze zone wordt door de milities bewaakt en gewone kolonisten mogen er alleen in als ze er een baantje hebben verworven. Onder de bevolking woedt dan ook een verzet dat een bedreiging voor de nieuwe macht vormt. En midden in die chaos woont het gezinnetje Bowman. Een gezin dat door de muur een zoon is verloren. Dat wil zeggen, hij is ergens anders, maar er is geen contact meer.

Wanneer vader Will Bowman probeert de kolonie te verlaten om op zoek te gaan naar zijn zoon, wordt hij gesnapt. Al snel heeft de macht door dat hij een verleden en talenten heeft die waardevol zijn om het verzet op te sporen. In ruil voor een luxe leven en de mogelijke terugkeer van zijn zoon rekruteren ze Will terwijl de macht en Will niet doorhebben dat Katie een belangrijke rol in het verzet speelt.

We keken Colony op DVD. Onder het bonusmateriaal vinden we een special over wat er allemaal achter de muur gebeurt en we vinden er een boel verwijderde scènes op. Voor een eerste seizoen een mooie selectie extra’s.

Colony is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.

Sarah Wayne Callies leerden we echt kennen als Dr Sara Tancredi in Prison Break. Daarna wist ze een rol te krijgen als Lori Grimes in The Walking Dead en nu is ze weer in een topserie te vinden. Ditmaal als Katie Bowman in de serie Colony waar Lost ster Josh Holloway (Sawyer) haar man mag spelen. En daar blijft het niet bij. Peter Jacobson die in House de bijzondere rol van Dr. Chris Taub speelde, mag hier de politieke hielenlikker Proxy Alan Snyder spelen die de kolonie in een ijzeren greep lijkt te houden. Naast deze en een hele lijst…

Acteerwerk

Opsomming: Colony is een goede mix van een zeer ervaren cast en een verhaal dat goed in elkaar steekt. Doordat de toekomst van Colony niet al te ver op onze tijd vooruit ligt is het geheel best geloofwaardig en dat verhoogt alleen maar het plezier om de serie te kijken. Een tweede seizoen is al in de maak, dus kom maar op :-).

80

*