Home / PC & Console Reviews / Review: Borderlands: The Pre-Sequel (PC)

Review: Borderlands: The Pre-Sequel (PC)

>Na lang wachten kan die toch eindelijk gespeeld worden, Borderlands the Pre-Sequel. Natuurlijk kon ook Entert1 niet wachten om aan de slag te gaan met deze derde titel in de serie.

Helaas voor Kevin en mij zat de nieuwe Borderlands-game er niet direct in. Gelukkig hadden wij daar Hugo van Elswijk wie wij kennen van onze online gaming sessies. Hugo was erg enthousiast over Borderlands: The Pre-Sequel en nam dan ook graag de taak op zich een review te schrijven over deze vette game. Dit is het eerste artikel van Hugo dat verschijnt op Enter1, en wie weet lees je hier binnenkort meer van zijn hand.

Borderlands the Pre-Sequel speelt zich af op de maan van Pandora genaamd Elpis. Het spel speelt zich af voor de gebeurtenissen van Borderlands 2 en na de gebeurtenissen van Borderlands 1. Uitgever 2K Games heeft aangegeven dat je als speler geen Borderlands 3 moet verwachten maar meer een Borderlands 1.5 wat het ook eigenlijk is. Ik heb zelf een lange tijd gewacht op deze game en de nieuwe features. Zeker de low gravity was iets waar ik erg naar uit keek, hoe dat nou eigenlijk in zijn werking zou gaan en wat het zou toevoegen aan de game.

Borderlands - Pre-Sequal Gravity Slam

Je bent door Handsome Jack ingehuurd om een vault te vinden. Echter worden de plannen van Jack al snel gedwarsboomd door The Lost Legion die geleidt wordt door Colonel Tungsteena Zarpedon. Deze colonel neemt samen met The Lost Legion de basis Helios over om met het oog van Helios heel Elpis te verwoesten. Raar genoeg denkt deze groepering met deze actie het hele universum redden.

Helios is de basis van Hyperion die gestationeerd is bij Elpis, samen met Jack probeer je het verdedigingssysteem van Helios neer te halen zodat je vervolgens Helios terug kan veroveren. Helaas mislukt deze poging omdat het signaal wordt geblokkeerd en wordt jij naar Elpis geschoten om de maan te redden.

Borderlands - Pre-Sequal 1

Wat direct opvalt wanneer je op Elpis komt is toch dat je bijna geen zwaartekracht hebt en je genoodzaaktbent een OZ-kit te gebruiken. Dit brengt natuurlijk wel weer leuke aspecten mee zoals het hoog kunnen springen, het gebruiken van je OZ-kit om toch iets verder te springen en de gravity slam waarbij je een gedeelte van je oxygen gebruikt om jezelf vanuit de lucht naar de grond toe te schieten en met een harde knal op de grond te landen en damage in een klein gebied om je heen te doen.

Aan de wapens is ook het een en ander aangepast. Zo kan je niet meer het element slag op je wapens krijgen dat je misschien nog kent van Borderlands 2. Slag was een element waardoor je met gewone kogels meer damage geed op targets die eerder geraakt werden door slag kogels. Daarentegen hebben ze een nieuw element genaamd ‘Cryo’. Wanneer je met het Cryo element damage op je vijand doet, wordt deze geslowed en kan het zijn dat je hem ook in ijs vast zet.

Borderlands - Pre-Sequal 2

Je vijanden hebben ook wat nieuwe trucjes geleerd! Zo kunnen sommige van hun een gravity slam op jou uitvoeren. Wanneer je door Helios loopt heb je een grote kans om The Lost Legion tegen te komen. Wanneer je ze dan ook damaged is het mogelijk om een vijandige medic tegen te komen die de rest van je tegenstanders mooi staat te healen waardoor ze een stuk moeilijker dood gaan. Soms vliegen er ook bots rond die de schilden van je tegenstander weer rechargen, dit zagen we al eerder in BL2 met het robotleger van Jack. Al met al wordt het je een stuk moeilijker gemaakt om door de levels heen te komen, dit brengt een leuke uitdaging met zich mee.

In the Pre-Sequel zijn 2 soorten Vehicles te vinden. De Moon Buggy en de Stingray. Een Moon Buggy functioneert eigenlijk hetzelfde als dat je in Borderlands 2 met een Runner rond reedt. Het nadeel van de Moon Buggy is dat hij soms wat rare bewegingen maakt bij de bochten. Hij is dan ook lastiger te besturen dan een Runner.

Moon Buggy

De stingray is een heel ander verhaal, dit is een voortuig dat laag boven de grond zweeft. De boots-knop van de welbekende Moon Buggy/Runner geeft geen snelheidsspurt maar schiet je een eind de lucht in. Zo kan je met de Stingray een gravity slam uitvoeren op je tegenstanders. De Stingray is een stuk makkelijker te besturen omdat je zweeft boven de grond en daardoor dus geen direct contact met de oppervlakte van de maan hebt.

Stingray

Natuurlijk zijn de vending-machines waar je health, kogels en wapens kan kopen ook weer terug. Wel is er een kleine verandering gemaakt in The Pre-Sequel. Niet alleen vindt je hier nu wapen van gewone, uncommon, rare of epic kwaliteit maar tref je soms ook legendarische wapens aan! In Borderlands 2 werdt dit pas mogelijk na de upgrade met DLC content.

The Pre-Sequal - Grinder

Wat ook nieuw is in Borderlands the Pre-Sequel is de Grinder. De Grinder is een machine waar je 3 wapens, schields of OZ-kits in kan doen om ze samen te grinden tot een beter item. Hier kan je ook moonstones voor gebruiken, moonstones zijn eigenlijk de nieuwe collectible currency te vergelijken met Eredium. Gebruik je moonstones voor een zogeheten ‘Moonstone Grind’ dan heb je meer kans op een item met nog betere kwaliteit.

Speelbare Karakters

De 4 personages waar je mee kunt spelen zijn Athena the Gladiator, Wilhelm the Enforcer, Nisha the Lawbringer en natuurlijk niet vergeten Claptrap the Fragtrap.

Athena the Gladiator

Athena the Gladiator keert terug uit Borderlands 1! Met haar action skill absorbeert ze alle damage die van voren komt. Waarna ze haar schild kan gooien en wanneer die een target raakt ontploft hij! En om alles nog beter te maken kan er een talent geactiveerd worden waarmee het schild nog naar 4 andere enemies toe gaat

Wilhelm the Enforcer

Wilhelm die half mens en half robot is gebruikt tijdens zijn action skill zijn 2 robots genaamd Wolf and Saint. Wolf zie je rond de map vliegen en vijanden aanvallen terwijl Saint bij je in de buurt blijft en jouw schild of die van je vrienden repareert.

Nisha the Lawbringer

Nisha die gerechtigheid wilt brengen in het hele universum is met haar action skill genaamd ‘showdown’ toch een behoorlijk sterke personage. Tijdens showdown richt je automatisch op je vijanden, 42% meer gun damage doet, 15% sneller schiet, 125% sneller herlaad, 15% beter richt en je kogels die 50% sneller gaan.

Claptrap the Fragtrap

De vervelende robot die iedereen wel kent van Borderlands 2 is nu eindelijk speelbaar in the Pre-Sequel! Met zijn action skill genaamd ‘vaulthunter.exe’ kan claptrap zich in iedere situatie aanpassen naar iets wat de groep het beste zal helpen.

Borderlands The Pre-Sequal characters

Na lang wachten kan die toch eindelijk gespeeld worden, Borderlands the Pre-Sequel. Natuurlijk kon ook Entert1 niet wachten om aan de slag te gaan met deze derde titel in de serie. Helaas voor Kevin en mij zat de nieuwe Borderlands-game er niet direct in. Gelukkig hadden wij daar Hugo van Elswijk wie wij kennen van onze online gaming sessies. Hugo was erg enthousiast over Borderlands: The Pre-Sequel en nam dan ook graag de taak op zich een review te schrijven over deze vette game. Dit is het eerste artikel van Hugo dat verschijnt op Enter1, en wie weet lees je hier…

Sfeer

Opsomming: 2k heeft gezegd dat je niet op een Borderlands 3 moet rekenen maar meer op een Borderlands 1.5, maar de samen komt niets te kort. Het is een ontzettend goede game met een bijzonder goed verhaal en geweldige nieuwe personages. De gameplay voelt een stuk sneller en energieker aan dat zijn voorgangers en de nieuwe elementen in het spel voor een compleet nieuwe ervaring. Ondanks de gelijkenissen met Borderlands 2 weet de ontwikkelaar toch een volledig nieuwe game neer te zetten! Nu is het wachten wat 2K en Gearbox in petto hebben voor de DLC content! - Hugo

Gebruikersbeoordeling: 4.85 ( 1 Stemmen)
92

*