Home / TV & Films / Blu-Ray & DVD / Review: Ash vs. Evil Dead Seizoen 1 (Blu-Ray)

Review: Ash vs. Evil Dead Seizoen 1 (Blu-Ray)

>We gaan horrorren dit weekend… mag ik daar een werkwoord van maken? Schrijf ik dit dan zo? Anyway, Ash vs. Evil Dead is uit op Blu-Ray en de afgelopen twee weken zat ik iedere avond met een Bloody Mary op de bank.

Klinkt de titel Ash vs. Evil Dead je bekend in de oren? Dat klopt. Sam Raimi bracht de eerste horrorfilm in de Evil Dead reeks al in 1981 uit, gevolgd door het tweede deel in 1987. Hoewel Sam daarna nog vele andere horrorfilms uitbracht (en een Spider-Man trilogie), duurde het tot 2015 voor hij de productie van deze serie startte. Leuk detail is dat de rol van Ash ook nu weer wordt gespeeld door Bruce Campbell. Hij is dan wel een flink stuk ouder geworden, het is een knap stukje detail dat de hoofdpersoon hetzelfde is als in de films van toen. Dit maakt het karakter een stuk geloofwaardiger. Daarnaast zijn ook een hoop van de andere producers van de originele films bij dit project betrokken geweest. Alles om de serie weer zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij het origineel. Bruce ontving voor zijn rol eerder als eens belangrijke awards van Empire magazine voor zijn rol als Ash waaronder het beste horror karakter ooit (2008).

Natuurlijk gaat het bij Ash vs. Evil Dead niet zo zeer om de scares, maar vooral om de gruwelijkheden en… de lol. Hoe diep Ash ook in de shit zit in deze serie en hoe stupide zijn acties soms ook zijn, er valt echt wel heel wat te lachen. De oude Bruce is het echt niet verleerd, al valt toch ook wel te merken dat de acteur wat meer op leeftijd is. Hij lijkt een iets fijnere vent te zijn geworden en ook wat meer een teamplayer. Het doet de show geen kwaad.

Wat opvalt is dat iedere aflevering van de serie een half uurtje duurt. Er lijkt niet veel ruimte voor verhaal, maar de tien afleveringen lopen wel lekker in elkaar over. Geen bezwaar daar. Alleen het moment waarop de afleveringen worden afgekapt is niet altijd even lekker. Alsof letterlijk iemand met een horloge naast de cameraman zit en op 30 minuten de stekker eruit trekt. Gelukkig kon ik op deze Blu-Ray gewoon lekker bingewatchen ;-).

Voor fans van Ash vs. Evil Dead staan de schijfjes ramvol bonusmateriaal. Natuurlijk vooral gecentreerd om het karakter van Ash en dat geeft net dat beetje extra vermaak. Natuurlijk gaan ze in op de wereld van Ash, maar ook hoe je een Deadite doodt en een heerlijke samenvatting van het beste van Ash šŸ˜‰

Ash vs. Evil Dead is onder anderen verkrijgbaar via Bol.com.

We gaan horrorren dit weekend... mag ik daar een werkwoord van maken? Schrijf ik dit dan zo? Anyway, Ash vs. Evil Dead is uit op Blu-Ray en de afgelopen twee weken zat ik iedere avond met een Bloody Mary op de bank. Klinkt de titel Ash vs. Evil Dead je bekend in de oren? Dat klopt. Sam Raimi bracht de eerste horrorfilm in de Evil Dead reeks al in 1981 uit, gevolgd door het tweede deel in 1987. Hoewel Sam daarna nog vele andere horrorfilms uitbracht (en een Spider-Man trilogie), duurde het tot 2015 voor hij de productie van deze…

Karakters
Horror

Opsomming: Het hele eerste seizoen bestaat uit tien, relatief korte afleveringen. Kijk je ze achter elkaar door, merk je daar niet zo gek veel van en is het zo'n 5 uur heerlijk vermaak. Ja, Ash is wat ouder en ja, hij lijkt wat meer socialer te zijn geworden, maar het is nog steeds Ash. Stunts, stupide acties en de nodige humor maken dit gewoon een enorm leuke horrorserie.

80

*